۱۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۹
کد خبر: ۴۳۰۶۰۶
آیت الله طبرسی:

افکار و اندیشه امام خمینی چراغی برای عبور از دنیای تاریک امروز است

آیت الله طبرسی با تأکید براین که اندیشه های ناب امام راحل حتی برای چند دهه آینده نیز مورد استفاده و بهره برداری است، گفت: نمی توان به هیچ عنوان برای اندیشه های بنیانگذار انقلاب اسلامی تاریخ مصرف در نظر گرفت.
آیت الله طبرسی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قائمشهر، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در هفدهمین یادواره 15 شهید روستای المشیر قائم‌شهرگفت: شهدا با اخلاص، ایثار و از خود گذشتگی، امنیت و آسایش را برای ملت مسلمان ایران به ارمغان آوردند، امروز جوانان شجاع این مرز و بوم مشتاقانه در دفاع از حریم اهل بیت(ع) در سوریه به آغوش شهادت می روند که این ایثار و گذشت برگرفته از فرهنگ ایثار و شهادت رزمندگان دوران دفاع مقدس است. 

 

وی تصریح کرد: مجاهدت و دلاورمردی‌های رزمندگان جمهوری اسلامی ایران در خارج از مرزها و تلاش برای نشان دادن اقتدار کشورمان سبب ترس و دلهره شدید دشمنان نظام شده و اقتدار و امنیت کشور را روز به روز دوچندان می کند.

 

امام جمعه ساری ادامه داد: اقتدار و عزت کشور در عرصه‌های جهانی را مدیون از جان‌گذشتگی رزمندگان کشور چه در هشت سال جنگ تحمیلی و در ادامه آن مدافعان حرم هستیم و باید اهداف و آرمان‌ های آنها را در جامعه بسط و گسترش دهیم.

 

آیت الله طبرسی گفت: شهدا پرچم‌داران واقعی اقتدار این مرز و بوم هستند و با همه توطئه‌ها و بدخواهی‌های استکبار امروز انقلاب اسلامی در منطقه به یک توان و قدرت مضاعف رسیده و در حقیقت از قدرت بازدارندگی خاصی برخوردار است.

 

وی خاطرنشان کرد: بعد از گذشت سال‌ها به برکت همین خون شهدا و روحیه ایثار و فداکاری این ملت در صحنه‌های منطقه‌ای و جهانی درخشش همراه با اقتدار داشته و به هیچ ابرقدرتی اجازه نداده است تا به مسیر شیطانی خود در مسیر عظمت و بالندگی نظام اسلامی صدمه بزند.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: مدافعان حرم عاقلانه، مخلصانه و آزادانه رفتند تا از مرز اسلام و حریم اهل بیت(ع) دفاع  و درود بر شهدایی که رفتند تا اسلام و فرهنگ ناب عاشورایی بماند.

 

آیت الله طبرسی امنیت کشور را امنیت پایدار و برخاسته از نگاه عزتمندانه ملت ایران در تبعیت از الگوهای بی‌نظیر هشت سال دفاع مقدس توصیف کرد و ادامه داد: به یقین امروز جوانان این مرز و بوم در شجاعت و دفاع از این کشور روحیه‌ای کمتر از شهدا ندارند و همواره در میدان آماده رشادت هستند که تنها نمونه های کوچکی را می توانیم امروز در سوریه و عراق مشاهده کنیم.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که همه ترس و واهمه استکبار جهانی از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی صدور انقلاب ایران به سایر نقاط جهان بوده است، تأکید کرد: کابوسی که سه دهه افکار غربی ها را رنج می داد امروز در خاورمیانه به عمل تبدیل شده است.

 

آیت الله طبرسی با اشاره به این که غربی ها به ویژه آمریکا به همین دلیل بود که سه دهه از همه توان نظامی و سیاسی خود برای منزوی کردن انقلاب اسلامی ایران استفاده کرده بودند، بیان داشت: اما اندیشه های ناب امام راحل امروز در کشورهای مسلمان خاورمیانه طلوع کرده و ظلمت و تاریکی را در این کشورهای دیکتاتور از بین برده است.

 

وی با تأکید بر این که آمریکایی‌ها دیگر راه برگشتی برای آنها باقی نمانده است، ادامه داد: بیش از سه دهه است که همه توطئه‌ها و نقشه‌های این کشور استکباری از سوی ملت ولایت‌مدار ایران اسلامی خنثی شده است.

 

آیت الله طبرسی با اشاره به این که عده ای در داخل و خارج اندیشه های امام راحل را تنها مربوط به سه دهه گذشته می دانستند، بیان داشت: بیداری امروز جهان بشریت که به تأسی از روح انقلابی امام راحل نشأت گرفته است پاسخ محکم و دندان شکنی برای این تفکرات انحرافی است.

 

وی با تأکید براین که اندیشه های ناب امام راحل حتی برای چند دهه آینده نیز مورد استفاده و بهره برداری است، ادامه داد: نمی توان به هیچ عنوان برای اندیشه های بنیانگذار انقلاب اسلامی تاریخ مصرف در نظر گرفت چون تفکرات و اندیشه های ایشان بر محور قرآن و سنت پیامبران الهی بود.

 

آیت الله طبرسی افزود: دشمن از راه‌های مختلفی مانند تحریم‌ها و  تهدیدها تلاش کرد مردم را از نظام دور کند اما جهانیان دیدند، دشمنان در این کار ناکام ماندند و وحدت همبستگی مردم جامعه  ما بیش از پیش شد.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران بیان داشت: دشمن نمی‌تواند قدرت مردم ما را ببیند به همین دلیل از همه امکانات خود و با ایجاد اسلام داعشی و تکفیری تلاش دارد، اسلام واقعی را در چشمان جهانیان منفور نشان دهد.

 

وی با اشاره به فرمایشات امام خمینی(ره) درباره وصیت‌نامه شهدا، افزود: ایشان فرمودند 50 سال عبادت کردید، خدا قبول کند، یک روز هم یکی از این وصیت‌نامه‌ها را بگیرید و مطالعه کنید و تفکر کنید./950/202/ب2

ارسال نظرات