۱۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۴۱
کد خبر: ۴۳۰۶۴۲
رییس اداره تبلیغات اسلامی بابلسر:

مسؤولان از زندگی بدون تجملات و ساده زیستی امام راحل الگو بگیرند

رییس اداره تبلیغات اسلامی بابلسر با تاکید بر الگوگیری مسؤولان از اندیشه و زندگی ساده امام راحل، گفت: مسؤولان از زندگی بدون تجملات و ساده زیستی امام راحل الگو بگیرند زیرا تجمل گرایی و صفت اشرافی مسؤولان در تضاد با الگوی انقلابی امام راحل است
سید علی محمد هاشمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در  بابلسر، حجت الاسلام هاشمی رییس اداره تبلیغات اسلامی بابلسر در مراسم گرامیداشت سالروز قیام 15 خرداد این شهرستان گفت: قيام 15 خرداد نقطه ي عطفي در تاريخ مبارزات ملت قهرمان ايران است.

 

وی افزود: امام راحل با رهبری داهیانه خود بنیان قیامی را در کشور بنا کرد که ثمرات آن 15 سال آینده در بهمن 57 به نتیجه نشست.

 

عضو شورای فرهنگ عمومی بابلسر با اشاره به بیان امام راحل در خصوص مبدا بودن قیام 15 خرداد  تاکید کرد: حضور همه اقشار در قیام 15 خرداد نشان دهنده عمق باورهای دینی در بین مردم و نفوذ مرجعیت تقلید در جامعه بود.

 

وی ادامه داد: تقارن قیام 15 خرداد42 با روز عاشورا نشان دهنده پیروی قیام امام راحل با قیام سید الشهداء(ع) است و امام راحل توانست محرم را زمینه ای برای انقلاب اسلامی قرار دهد.

 

حجت الاسلام هاشمی با گرامیداشت بیست و هفتمین سالگرد ارتحال امام راحل، تصریح کرد: ايدئولوژي امام راحل مبتني بر عمیق ترین انديشه هاي اسلامي بود وتنها قدرت الهی را برترین و بالاترین قدرت می دانست.

 

وی با اشاره به سازش ناپذیری حق و باطل از دیدگاه امام راحل، افزود: امام راحل از همه چیز خود برای رضای الهی در شروع نهضت خود گذشت و یا خدا معامله کرد زیرا کسی که با خداوند معامله کند در دنیا و آخرت عزتمند می شود.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی بابلسر با اشاره به این مطلب که نهضت ديني امام مسير تحولات جامعه بشري را تغيير داد، خاطرنشان کرد: امام خميني بزرگمردي بود که سراسر عمرشان را در متجلي ساختن اسلام حقيقي و نشان دادن مسیر راه حقیقت به جهانیان صرف کرد و تحولی عظیم در سطح جهانی بوجود آورد.

 

وی افزود: امام راحل علی رغم گذشت بیش از بیست و هفت سال از ارتحال ایشان هنوز در سطح جهان زنده است زیرا اندیشه های امام راحل هر روز جلوه بیشتری در عرصه جهانی پیدا می کند.

 

حجت الاسلام هاشمی احیاگری حضور سیاسی دین در اداره جامعه را مهمترین دستاورد امام راحل عنوان کرد و اظهار داشت: احیاگری اجتماعی و سیاسی دین توسط امام راحل یک معجزه در عصر کنونی است زیرا اندیشمندان غربی و شرقی این قرن را پایان حضور اجتماعی دین می دانستند.

 

 وی ادامه داد: هر چه می گذرد به میزان اثرگذاری امام راحل در سطح جهان بیشتر پی می بریم زیرا امروز بیداری اسلامی در سطح جهان به خصوص در ملتهای اسلامی مرهون مجاهدت های امام راحل است.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی بابلسر وجه به اندیشه های امام راحل را در ادامه مسیر انقلاب مورد تاکید قرار داد و گفت: امام راحل هیچگاه در مقابل استکبار نرمش و سازشی نداشت و فریاد آزادی خواهی ملتهای مظلوم به ویژه امت اسلامی را از یوق استکبار و رژیم های سلطه گر فریاد می زد.

 

وی ادامه داد: ايدئولوژي انقلاب اسلامی مبتني بر عمیق ترین انديشه هاي اسلامي است که در درجه اول تنها قدرت الهی را برترین و بالاترین قدرت می داند و یاریگر انسانهای مومن به اراده و امدادهای الهی است.

 

حجت الاسلام هاشمی با هشدار نسبت به برخی تحریف ها از شخصیت امام راحل، تصریح کرد: امام خمینی(ره) در تمام عمر با برکتشان چیزی جز رضای الهی را در نظر نمی گرفت و ترس و واهمه ای از تهدیدات شیطانی قدرتهای مستکبر نداشت.

 

وی با تاکید بر الگوگیری مسؤولان از اندیشه و زندگی ساده امام راحل، گفت: مسؤولان از زندگی بدون تجملات و ساده زیستی امام راحل الگو بگیرند زیرا تجمل گرایی و صفت اشرافی مسؤولان در تضاد با الگوی انقلابی امام راحل است./1313/پ202/ج1

ارسال نظرات