۱۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۷
کد خبر: ۴۳۰۶۸۱
امام جمعه محمودآباد:

نیروی انتظامی با هر گونه مظاهر بدحجابی در سواحل دریا برخورد کند

امام جمعه محمود ‌آباد با تأکید بر این که نباید به بهانه فصل تابستان شاهد رواج بدحجابی در برخی نقاط استان باشیم، گفت: نیروی انتظامی باید با هر گونه مظاهر بدحجابی در ماه میهمانی خدا در سواحل دریا برخورد کند.
امام جمعه محمود آباد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در محمودآباد، حجت الاسلام سید داوود موسوی، امام جمعه محمود آباد امروز در جمع مسؤولان این شهرستان با اشاره به در پیش بودن ماه رمضان و حضور گسترده مسافران در ایام تابستان در سواحل دریا بر ضرورت رعایت شعائر و شئونات اخلاقی و مسائل اجتماعی در جامعه تأکید کرد و گفت: با شروع فصل تابستان و آغاز تعطیلات، یکی از مسائل مورد توجه، رعایت اصول متعارف اخلاقی در اماکن عمومی است.

 

حجت الاسلام موسوی خاطرنشان کرد: مؤمنان و متدینان جامعه مسائل اجتماعی و اخلاقی را یکی از دغدغه‌های خود می‌دانند و براساس گزارشاتی که از سواحل، پارک‌ها و سطح شهر و برخی از روستاها، وضعیتی برازنده جامعه نیست.

 

امام جمعه محمود آباد با بیان این که در این ماه باید حفظ حدود الهی را داشته باشیم، نکند خدای ناکرده به بهانه مسافر بودن حریم ماه رمضان را بشکنند، تصریح کرد: توقع از نیروی انتظامی این است که با جدیت برخورد کنند تا کسی حریم الهی را نشکند و از دستگاه قضایی هم توقع بیشتری داریم تا در برخورد نیروی انتظامی، پای کار باشد و زحمات نیروی انتظامی را هدر ندهد.

 

امام جمعه محمودآباد افزود: ساماندهی دریا از دغدغه‌های مسؤولان در طول این سال‌ها است و متأسفانه نزدیک به بیش از دهه از انقلاب می‌گذرد، اما هنوز یک متولی درست و حسابی در امر دریا نداریم.

 

حجت الاسلام موسوی با تأکید بر این که نباید به بهانه فصل تابستان شاهد رواج بدحجابی در برخی نقاط استان باشیم، ادامه داد: اگر مهمان بخواهد به مقدسات ما توهین کند ما توقع نداریم و تحمل نمی‌کنیم و انشاالله با دقت و مدیریت، این قضیه حل شود و از دستگاه قضایی می‌خواهیم که در این قضیه همراه و همگام با مسؤولان ستاد ساماندهی باشند.

 

امام جمعه محمود آباد با بیان این که بدحجابی زیبنده جامعه اسلامی به ویژه استان ولایت مدار مازندران نیست، افزود: متأسفانه به دلیل ورود گسترده گردشگران و مسافران شاهد رواج بدحجابی در شهرهای ساحلی هستیم.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به رعایت شعائر و شئونات اخلاقی و مسائل اجتماعی در جامعه گفت: با شروع فصل تابستان و آغاز تعطیلات، یکی از مسائل مورد توجه، رعایت اصول متعارف اخلاقی در اماکن عمومی است.

 

حجت الاسلام موسوی با اشاره به این که مردم مؤمن و متدین شهرهای ساحلی و توریست پذیر استان از وضعیت نامناسب عفاف و حجاب در برخی مناطق استان گلایه شدید دارند، ادامه داد: متأسفانه متولیان نظارتی و فرهنگی تاکنون اقدام مناسبی در برخورد با این مظاهر فساد انجام ندادند.

 

وی با اشاره به این که برخی ها به بهانه استفاده از سواحل دریا و دیگر مواهب طبیعی استان، به ترویج بی حجابی و فرهنگ منحرف غربی می پردازند، بیان داشت: بر اساس گزارشاتی که از سواحل، پارک‌ها و سطح شهرهای گردشگر پذیر و برخی از روستاها رسیده‌است، وضعیت حجاب و عفاف برازنده جامعه دینی نیست.

 

امام جمعه محمودآباد با اشاره به اعتراضات متعدد مردم برای وضعیت نامناسب شئونات اخلاقی و حجاب در این شهرستان تصریح کرد: باید برای این شرایط ناگوار فکری کرد و مسؤولان و دستگاه‌های مربوطه برای رعایت شعائر دینی احساس مسؤولیت کرده و برای برخورد با ظواهر و اقدامات هتاکانه و بدحجابی مفرط و اختلاط بی رویه زن و مرد در دریا اقدام همه‌جانبه تدارک بینند.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود، حجاب را مایه سربلندی و افتخار بشر دانست و با بیان این که یکی از شیوه های استبداد و تسلط بر جهان که از سوی مستکبران و زورگویان عالم در حال انجام است، سست کردن مقوله حجاب و عفاف در بین ملت ها است، افزود: بی شک کم رنگ شدن و از بین رفتن عفاف و حجاب در میان جوامع موجب از هم پاشیدگی خانواده خواهد شد.

 

امام جمعه محمودآباد افزود: عدم رعایت حجاب و عفاف افزون بر سست شدن بنیان خانواده، رواج بی بند و باری، پایین آمدن بهره‌وری نیروهای انسانی، شیوع انواع بیماری های روانی، از بین رفتن قدرت تفکر و تأمل را در پی دارد و رعایت آن می تواند از بسیاری ناهنجاری های اجتماعی جلوگیری کند.

 

وی با اشاره به این که دولت ها نقش بسیار مهمی در نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه بر عهده دارند، افزود: دولت ها به همان نسبتی که برای رفاه و معیشت زندگی مردم وظیفه دارند به همان نسبت هم برای مسائل اخلاقی و رفتاری جامعه تکلیف مهمی بر عهده دارند./950/202/ب2

ارسال نظرات