۱۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۷
کد خبر: ۴۳۰۶۸۴
امام جمعه خوی مطرح کرد؛

لزوم تمسک به سیره اهل بیت در جهان امروزی

امام جمعه خوی گفت :تمسک به سیره اهل بیت(ع) می تواند ما را در برخورد با حوادث و اتفاقات، موافقان و مخالفان و دوستان و دشمنان از افراط و تفریط و انحرافات دور کند.
امام جمعه خوی

به گزارش خبرگزاری رسا در ارومیه به نقل از پایگاه اطلاع رسانی امام جمعه خوی، حجت الاسلام سید رضی موسوی شکوری در آستانه ماه مبارک رمضان با حضور در اجتماع روحانیان و مبلغان شهرستان خوی اظهار داشت: امروز رسالت روحانیت به برکت انقلاب اسلامی و حاکمیت نظام جمهوری اسلامی مضاعف شده و با توجه به موضوع بیداری اسلامی و توطئه های پیچیده استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی علیه وحدت و یکپارچگی جهان اسلام دایره گسترده ای پیدا کرده است.


وی ادامه داد: حدیث ثقلین و سیره عملی معصومین (ع) مورد غفلت قرار گرفته است و بخش مهمی از معضلات و مشکلات امروزی جهان اسلام از این موضوع ناشی می شود چون حدیث ثقلین از جمله اخرین وصایای پیامبر بزرگوار اسلام است که در صورت تمسک به ان دو و تبیین موضوعات مربوطه جهان اسلام بیمه می شود.


امام جمعه خوی گفت: تمسک به سیره اهل بیت(ع) می تواند ما را در برخورد با حوادث و اتفاقات، موافقین و مخالفین، دوستان و دشمنان از افراط و تفریط و انحرافات دور کند.


حجت الاسلام شکوری اضافه کرد: امروز اگر سخنرانی ها و تبلیغات مستند و مستدل و توأم با مطالعه و دقت لازم و در عین حال کوتاه نباشد سخنران جذابیت و اقبال مردم را از دست داده و منزوی خواهد شد و این مساله در شأن یک روحانی در شرایط فعلی نیست.


وی در بخش دیگری از سخنان خود فضای مجازی و شبکه های اجتماعی را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: در طول سالیان اخیر فضای مجازی و شبکه های اجتماعی انقلابی را در ارتباطات و تحولات روزمره بشر به وجود آورده است با توجه به اینکه سرنخ نوع این فضاها و شبکه ها در دست استکبار جهانی و صهیونیسم بین الملل قرار گرفته است همه ملل جهان را نگران ساخته است و هر روز هم به تعداد آنها اضافه می شود در چنین عصر و شرایطی تسـلط بر فـضای مجـازی و شـناخـت شگردهای شبکه های اجتماعی از اولویت ویژه برخوردار است.


رییس حوزه های علمیه خوی، تبیلغ و ترویج فساد و بی بند و باری، سرقت اطلاعات کاربران،فعالیت های جاسوسی، تحریک کاربران علیه حکومت ها، تهاجم به ارزش های جوامع، تبلیغ تمرد و نافرمانی مدنی، توهین به مقدسات مردم، قبح زدایی از منکرات و ایجاد اعتیاد به فضای مجازی در جوانان را از جمله اهداف شوم فضای مجازی برشمرد.


 حجت الاسلام شکوری تصریح کرد: موضوع فضای مجازی به اندازه ای اهمیت دارد که مقام معظم رهبری شورای عالی فضای مجازی را راه اندازی فرمودند که ارکان نظام و تعداد زیادی از مسئولان و شخصیت های برجسته علمی و سیاسی عضو آن هستند.


وی در بخش پایانی سخنان خود طی تذکراتی به روحانیان در آستانه ماه رمضان اظهار داشت: با توجه به اینکه ماه رمضان ماه نزول قرآن است، ضرورت دارد در حد وسع و توان به تفسیر آیات قرآن بپردازید ولو با بهره گیری از تفاسیر ساده و آسان چون لازم است مردم با مفاهیم و ارزش های قرآنی آشنا باشند./936/102/ب2

ارسال نظرات