۱۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۷
کد خبر: ۴۳۰۷۳۸
امام جمعه عجب شیر:

دولتمردان به‌ جای وعده‌های غیرواقعی به دنبال عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی باشند

حجت الاسلام شربیانی اقتصاد مقاومتی را مهم‌ترین عامل در حفظ استقلال کشور و خودباوری ملت دانست و گفت: اقتصاد مقاومتی است که سبب قطع دست بیگانگان از میهن اسلامی می‌شود، از این‌ رو دولتمردان به‌ جای وعده‌های آن‌چنانی و غیرواقعی به عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی همت کنند.
حجت الاسلام محمود شربیانی، امام جمعه عجب شیر

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمود شربیانی، امام‌جمعه عجب‌شیر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز،  با انتقاد از پاداش‌های میلیونی مدیران ارشد کشوری، گفت: مردم به‌ سختی زندگی روزمره خود را اداره می‌کنند، در حالی‌ که مدیران ارشد پاداش‌های چند صد میلیونی دریافت می‌کنند.

 

وی با تأکید بر رسیدگی به چنین مبالغ هنگفتی از دریافتی‌های مدیران ارشد در کشور، گفت: نباید طوری باشد که مردم و ملت بزرگ ایران در سختی و نداری زندگی کنند، ولی برخی از مدیران مبالغ بسیار بالایی را به‌ عنوان حقوق و پاداش دریافت کنند.

 

امام‌جمعه عجب‌ شیر با انتقاد از افزایش تعرفه‌های پزشکی در کشور و دیگر اقلام، خاطرنشان کرد: ما کدام سخن این دولت را باور کنیم، در حالی‌ که می‌گوید توانسته‌ایم تورم را مهار کنیم، ولی شاهد افزایش تعرفه‌های پزشکی هستیم، این امر سبب رشد تورم در جامعه می‌شود.

 

وی اقتصاد مقاومتی را مهم‌ترین عامل در حفظ استقلال کشور و خودباوری ملت دانست و ابراز داشت: اقتصاد مقاومتی است که سبب قطع دست بیگانگان از میهن اسلامی می‌شود، از این‌ رو دولتمردان به‌ جای وعده‌های آن‌چنانی و غیرواقعی به عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی همت کنند.

 

حجت‌الاسلام شربیانی تحقق شعار سال را عامل ترقی و پیشرفت کشور در حوزه‌های مختلف دانست و ابراز داشت: نه‌ تنها در این‌ باره مسؤولان موظف‌ هستند، تمامی اقشار جامعه نیز موظف‌اند و باید درراه تحقق این شعار تمام تلاش خود را مبذول دارند، اتحاد و انسجام درونی مانع نفوذ دشمن است.

 

وی رسیدن به اهداف عالیه نظام اسلامی را در گرو وحدت و انسجام داخلی دانست و خاطرنشان کرد: از هم‌ گسیختگی و نبود یکپارچگی دورنی نتیجه‌ای جز ضعف کشور و به تحلیل رفتن نیروهای فکری و عملیاتی نخواهد داشت، ایجاد دودستگی به نفع کشور نیست.

 

حجت‌الاسلام شربیانی اقتدار و عزت کشور را در برابر قوای خارجی و دشمنان میهن اسلامی را در تقویت درونی کشور عنوان کرد و ابراز داشت: حتی حل مشکلات اقتصادی کشور متکی به توجه به درون و رفع موانع تولید است، با وجود برجام که توفیقی از آن ندیدیم مشکلات کشور در نگاه به درون حل خواهد شد.

 

وی در ادامه یکی از مهم‌ترین برکات تحقق شعار سال را حرکت منسجم در مسیر اقتصاد مقاومتی دانست و افزود: اگر مردم، دولت را از خود بداند و دولتمردان ملت را ولی‌نعمت خود، به‌ یقین همه در جهت تحقق مصالح ملی حرکت خواهند کرد، نگاه به بیرون هیچ‌گاه به نفع کشور نیست.

 

امام‌ جمعه عجب‌شیر تصریح کرد: با توجه به تأکید رهبر انقلاب بر مسائل اقتصادی، باید تلاش کنیم مصرف‌ کننده ایرانی به کالاهای داخلی اقبال داشته باشد، دولت نیز با بهره‌گیری از همدلی و هم‌زبانی می‌تواند در زمینه رشد و توسعه کشور، عزت و غرور ملی، توسعه علمی و فرهنگی و اقتدار کشور تلاش کند./854/302/ب2

ارسال نظرات