۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۸
کد خبر: ۴۳۰۸۰۸
حجت الاسلام والمسلمین رحیمیان:

نشانه قطعی پیروی از خط امام راحل، پیروی از ولایت است/ استکبارستیزی شاخصه مهم خط امام

تولیت مسجد مقدس جمکران گفت: باید تلاش کنیم راه امام را با پیروی از ولایت ادامه دهیم چون نشانه قطعی پیروی از خط امام پیروی از ولایت است.
حجت الاسلام والمسلمین رحیمیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن رحیمیان، تولیت مسجد مقدس جمکران شامگاه یکشنبه در مراسم سالگرد درگذشت سردار حاج احمد قدیریان که در مجتمع سرچشمه تهران برگزار شد، با اشاره به سال‌های آغازین نهضت امام خمینی(ره)، اظهار داشت: در سال 41 به دلیل گریز امام از شهرت و اجتناب از این مسأله در آغاز نهضت، ایشان یاران آنچنانی نداشت و توده مردم و حتی طلبه‌ها شناخت چندانی از ایشان نداشتند، امام در چنین شرایطی نهضت را شروع کردند و در برابر ابرقدرتی که در اوج هیمنه و مورد حمایت ابرقدرت‌ها بود، ایستاد.

 

وی ادامه داد: حمایت قدرت‌های استکباری از حکومت شاه به گونه‌ای بود که شوروی و آمریکا در جهت عدم پیروزی نهضت امام با یکدیگر توافق کامل داشتند، در همان سال‌های آغاز 41 در برخی نقاط کشور افراد و فضلایی بودند که با نهضت امام همراه شدند که یکی از آنها همین مرحوم حاج احمد قدیریان بود.

 

عضو دفتر امام  با بیان اینکه این افراد با همه وجود و عاشقانه وارد نهضت امام شدند، خاطر نشان کرد: چون ورود آنها در آن زمان به نهضت با هیچ منطق مادی سازگار نبود و تصور پیروزی نهضت در مخیله هیچ کسی نمی‌گنجید و هیچ چیز جز تکلیف و عشق به امام نمی‌توانست آنها را وارد این نهضت کند، در همین راستا فقط کسانی عاقبت به خیر شدند که تا آخر به نهضت امام پایبند بودند، در نهضت امام خیلی‌ها دچار ریزش شدند و برخی کسانی که در آن دوران یار امام بودند به مرور عقب‌نشینی کردند.

 

تولیت مسجد مقدس جمکران افزود: گاهی عوامل نفاق می‌خواهند این طور عنوان کنند، بعد از رحلت امام ریزش‌ها در سطح خواص افزایش پیدا کرده ولی این موضوع دروغ است و ما شاهد بودیم که در زمان امام بیشترین و تلخ‌ترین ریزش‌ها از مرجع تقلید تا قائم‌ مقام رهبری به وقوع پیوست، بعد از ارتحال امام کمترین ریزش‌ها را داشتیم، دلیل سخن گفتن امام از اینکه با قلبی مطمئن جهان را ترک می‌کند این بود که امام در وصیت‌نامه خود از پایداری مردم و وفاداری آنها به انقلاب و بهتر بودن آنها از ملت حجاز در عصر رسول خدا سخن گفته‌اند.

 

حجت الاسلام رحیمیان با اشاره به اینکه بعد از امام وفاداری اکثر خواص به ولایت باقی ماند، یادآور شد: تعداد کسانی که دچار ارتداد شدند، بسیار معدود بود و البته نظام هیچ گاه آنها را طرد نکرد، ولی آنها خود راه تقابل با نظام را پیش گرفتند، نشانه واضح پایداری در خط امام پیروی از ولایت بود، از همان ابتدا این تحریف‌ها درباره امام وجود داشت و هم اکنون نیز این روند ادامه دارد.

 

وی با بیان فراز پایانی وصیت‌نامه امام مبنی بر اینکه ملاک حال فعلی افراد است، ابراز داشت: برخی احکام متعددی از امام دارند و ایشان با همین بند در وصیت‌نامه‌شان تأکید دارند که نباید از این احکام و عناوین سوءاستفاده شود، اینکه فردی در گذشته انقلابی بوده، زندان رفته، با امام بوده و یا در دفتر ایشان خدمت کرده، ملاک نیست.

 

وی افزود: در زمینه برخی تحریف‌ها درباره بیانات امام در داخل کشور باید گفت، فردی که زمانی وزیر یک وزارتخانه حساس بوده و از مدعیان انحصاری خط امام است، درباره جمله آخر امام در وصیت‌نامه‌شان گفته که این بند از وصیت‌نامه امام تحریف شده و منظور امام ساواکی‌ها بوده‌اند، این تحلیل دقیقا عکس حرف امام است و سؤال اینجاست که مگر امام از ساواکی‌ها تمجید یا تعریف کرده بودند؟

 

حجت الاسلام والمسلمین رحیمیان با بیان اینکه یکی از شاخصه‌های مهم خط امام مبارزه با طاغوت و در رأس آن آمریکا است تصریح کرد: مگر می‌شود کسی مدعی خط امام باشد، ولی آمریکا از او تعریف کرده و برایش سوت و کف بزند، در رابطه با تهمت اخیر بی‌بی‌سی به امام درباره ارتباط پنهانی ایشان با آمریکا باید تأکید کرد آنها می‌گویند امام محرمانه با آمریکایی‌ها ارتباط برقرار کرده در حالی که هیچ کسی در دنیا حرف آمریکایی‌ها را باور نمی‌کند آن هم آمریکایی که در اوج رسوایی و حمایت از تروریسم، ایران را متهم به دفاع از تروریسم می‌کند.

 

تولیت مسجد مقدس جمکران با نقل خاطره‌ای از امام و جدیت ایشان در جلوگیری از سوءاستفاده از شخصیتشان، گفت: تنها پیام حضرت امام که بدون بسم‌الله شروع شده، پیامی است که ایشان در زمان اعزام نماینده از سوی کارتر برای مذاکره پیرامون گروگان‌ها صادر کرده‌اند و در آن پیام تأکید کرده‌اند که سفیر ویژه کارتر را نمی‌پذیرند و حتی مسؤولان شورای انقلاب و دیگر افراد حق ندارند با آنها مذاکره کنند.

 

حجت الاسلام والمسلمین رحیمیان ادامه داد: آمریکایی‌ها در طول جنگ به ایران تهمت می‌زدند که این کشور از اسرائیل سلاح گرفته است. امام در جواب این تهمت فرمودند آنها می‌دانند که اسرائیل آنقدر نجس است که هر کسی که با آن ارتباط بگیرد، نجس می‌شود، حالا می‌خواهند با بی‌آبرویی خود به امام تهمت بزنند که ایشان با آمریکایی‌ها تماس برقرار کردند.

 

رییس هیأت امنای مجمع ناشران انقلاب اسلامی با اشاره به خاطره‌ دیگری از امام، اظهار داشت: زمانی که یک کتاب که در آمریکا نوشته شده بود به دفتر امام رسید که حدود هزار و 500 صفحه بود و در آن فحش‌های عجیب و غریبی به امام و خانواده ایشان نثار شده بود و تنها مطلبی بود که ما آن را از امام سانسور کردیم و به ایشان ندادیم، ولی چند وقت بعد امام یک نسخه از همان کتاب را به ما دادند و گفتند که به قم برای قائم مقام رهبری بفرستید و آنجا بود که فهمیدیم ظاهرا یک نسخه از این کتاب برای قائم‌مقام رفته و وی هم آن را برای امام ارسال کرده بود، ما از امام خواستیم که تکذیبیه‌ای درباره این کتاب بنویسید ولی ایشان تنها با تکان دادن انگشت کوچک خود اعلام کردند نیازی به این کار نیست.

 

وی در پایان گفت: امام دارای شخصیت و روحی بزرگ بود و این تهمت‌ها برای ایشان اهمیتی نداشت، تلاش دشمن درباره امام و انقلاب بی‌ثمر بوده و مهم این است که همه ما مانند حاج احمد قدیریان تلاش کنیم راه امام را با پیروی از ولایت ادامه دهیم چون نشانه قطعی پیروی از خط امام پیروی از ولایت است./816/202/ب2

ارسال نظرات