۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۵
کد خبر: ۴۳۰۸۱۰
امام جمعه آمل:

روحانیت اهتمام ویژه ای به تبلیغ و ترویج اقتصاد مقاومتی در جامعه داشته باشند

امام جمعه آمل با بیان این که اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل را باید به عنوان یک فریضه بدانیم، گفت: روحانیت اهتمام ویژه ای به تبلیغ و ترویج اقتصاد مقاومتی در جامعه داشته باشند.
امام جمعه ‌آمل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام سید جلیل مرتضوی، امام جمعه آمل شب گذشته در همایش بزرگ یاوران وقف و طلایه داران تبلیغ که در آستانه ماه مبارک رمضان در بقعه متبرکه ناصرالحق آمل برگزار شد، اظهار داشت: باید بتوانیم قرارگاه فرهنگی، ایمان و اخلاق را تقویت کنیم که روحانیت نقش اساسی و گرانقدری در این راستا دارد.

 

وی تصریح کرد: روحانیت سفیران هدایت هستند که از مقام والایی برخوردار بوده و جایگاه گرانقدر دارند و به حضور در محضر این بزرگواران و خانواده های شهدا افتخار می کنیم.

 

حجت الاسلام مرتضوی با بیان این که هر کدام از روحانیان مظهر تقوا و بصیرت هستند که باید آمل را به جایگاه واقعی آن برسانیم، گفت: قدر علما را می دانیم و مدیون این عزیزان هستیم که باید ارتباط خوب و گسترده ای میان روحانیت وجود داشته باشد که از رهنمودها و نصایح این قشر بزرگ استقبال می کنیم.

 

امام جمعه آمل ادامه داد: امروز بر سر سفره اهل بیت معصومین(ع) حضور داریم و باید به نحو شایسته ای انجام وظیفه می کنیم که امور مختلف به روحانیت گره خورده است.

 

وی با بیان این که تدوین برنامه های فرهنگی ضرورت دارد و  می توانیم در ماه مبارک رمضان برنامه های خوب و ارزنده ای داشته باشیم، افزود: ماه مبارک رمضان فرصت خوبی است تا با مدیران در مساجد حضور پیدا کنیم و از مشکلات مردم آگاه شویم.

 

حجت الاسلام مرتضوی تصریح کرد: ترویج اقتصاد مقاومتی باید صورت گیرد که رهبر معظم انقلاب توجه ویژه ای نسبت به آن دارند.

 

وی با اشاره به این که روحانیت می توانند در عرصه ترویج اقتصاد مقاومتی در جامعه کوشا باشند، گفت: ضرورت دارد اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل را به عنوان یک فریضه بدانیم.

 

وی اظهار داشت: ترویج اخلاق اسلامی امری مهم و اساسی است که روحانیت می توانند در منابر برای گسترش آن تبلیغ کرده و اهتمام شایسته ای را داشته باشند.

 

حجت الاسلام مرتضوی بیان داشت: درخواست داریم تا نماز صبح در مساجد دایر شود که تحقق این امر می تواند برکات و دستاوردهای ارزشمندی داشته باشد.

 

حجت الاسلام رسول علیخانی، رییس اداره اوقاف و امورخیریه آمل در این همایش اظهار داشت: سازمان اوقاف و امورخیریه سه وظیفه مدیریت بقاع متبرکه، موقوفات و ترویج فرهنگ قرآن و قرآن آموزی را برعهده دارد.

 

وی تصریح کرد: مرکز فرهنگی قرآنی بصیرت در آمل افتتاح شده است که برای تربیت حافظان قرآن کریم آمادگی همکاری کامل را داریم.

 

رییس اداره اوقاف و امورخیریه آمل خاطرنشان کرد: سال گذشته 1600 نفر در طرح تربیت حفظ قرآن کریم شرکت کردند و تلاش داریم برنامه های شایسته ای را در راستای ترویج فرهنگ قرآنی صورت دهیم.

 

حجت الاسلام علیخانی افزود: 35 هزار رقبه در آمل داریم که اکثر آن برای عزاداری امام حسین(ع) است که سال گذشته 7 میلیارد ریال در راستای اجرای نیت واقفان هزینه شده است./1314/202/ب2

ارسال نظرات