۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۰
کد خبر: ۴۳۰۸۲۶
در آستانه آغاز ماه رمضان؛

۹۰۰ روحانی مبلغ به مساجد خراسان شمالی اعزام شدند

در آستانه فرارسیدن ماه مبارک رمضان، بیش از 900 روحانی مبلغ از حوزه‌های علمیه قم و مشهد و مدارس علمیه داخلی خراسان شمالی به مساجد شهری و روستایی استان اعزام شدند.
اعزام مبلغ

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، صبح امروز، دوشنبه، هفدهم خرداد و سی‌ام شعبان و در آستانه فرارسیدن ماه مبارک رمضان، با برگزاری آیینی ویژه در محل اداره کل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی بیش از 900 روحانی مبلغ به مساجد مناطق مختلف خراسان شمالی اعزام شدند.

 

این روحانیان از حوزه‌های علمیه قم و مشهد و مدارس علمیه داخلی استان به منظور برگزاری هرچه بهتر برنامه‌های عبادی، مذهبی و فرهنگی ماه مبارک رمضان و هدایت و مدیریت این برنامه‌ها به مساجد شهری و روستایی خراسان شمالی فرستاده شدند.

 

حجت‌الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی، در این مراسم با تأکید بر استفاده حداکثری از فرصت ماه رمضان در راستای خودسازی و ارتقای بعد معنوی در جامعه، اظهار کرد: باید روحانیان مبلغ زمینه بهره‌مندی بیشتر مردم از این ماه مبارک را فراهم کنند.

 

وی با اشاره به اعزام بیش از 900 روحانی مبلغ و مبلغه به مساجد و مراکز مختلف خراسان شمالی هم‌زمان با ماه رمضان، خاطرنشان کرد: از این تعداد روحانی اعزامی، حدود نیمی از آن‌ها از حوزه‌های علمیه قم و مشهد و نیز مراکز علمی فقهی نظیر جامعه المصطفی قم برای فعالیت مذهبی و تبلیغی به استان خراسان شمالی هجرت کرده‌اند و نیم دیگر نیز از مدارس علمیه داخلی استان به مساجد اعزام می‌شوند.

 

دبیر ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی استان خراسان شمالی اضافه کرد: روحانیان اعزامی به مساجد خراسان شمالی در ماه رمضان برنامه‌هایی چون نماز جماعت، قرائت ادعیه مختلف، پاسخ‌گویی به احکام و شبهات دینی، دوره‌های قرآن و محافل انس با این کتاب آسمانی، تفسیر قرآن و غیره را در مساجد اجرا خواهند کرد.

 

حجت‌الاسلام خادمی با اشاره به برگزاری همایش طلایه‌داران تبلیغ برای روحانیان اعزامی، ادامه داد: هدف از برگزاری این همایش آماده‌سازی، ارائه سرفصل‌های آموزشی به مبلغان، بیان اهمیت و جایگاه ائمه جماعت در تبیین مسائل اقتصاد مقاومتی، ایجاد وحدت رویه تبلیغی بین روحانیان و تجدید روحیه مبلغان اعزامی بود.

 

وی گفت: علاوه بر اعزام روحانیان مبلغ به مساجد شهری و روستایی خراسان شمالی، نهاد تبلیغات اسلامی استان هم‌زمان با ماه مبارک رمضان برنامه‌های دیگری ازجمله برپایی تکایا و جلسه‌های قرآنی، اعزام مبلغ به مناطق مختلف شهرستان‌ها با هدف تبیین ابعاد مختلف عبادی مردم و تبیین ابعاد اقتصاد مقاومتی، گردهمایی توجیهی هیئات مذهبی، برپایی حلقه‌های معرفتی و بصیرتی، ایستگاه پاسخ‌گویی به شبهات دینی و برگزاری گفتمان‌های دینی با موضوع سبک زندگی اسلامی را پیش‌بینی کرده است.

 

حجت‌الاسلام خادمی با اشاره به برگزاری محافل انس با قرآن در ماه مبارک رمضان، اضافه کرد: امسال در برنامه‌های جزءخوانی قرآن کریم در استان از توان مفسران قرآن از حوزه علمیه قم برای تفسیر قرآن و جزءخوانی در مساجد استان خراسان شمالی استفاده می‌شود.

 

عضو شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی با بیان اینکه برخی از این روحانیان به پارک‌ها و بوستان‌های استان اعزام می‌شوند، ادامه داد: در ماه رمضان امسال گروه‌های تبلیغی متشکل از روحانیان بعد از افطار در بوستان‌ها و تفرجگاه‌های استان اقدام به اجرای برنامه‌های فرهنگی، مذهبی و معنوی می‌کنند.

 

وی تصریح کرد: در ماه رمضان امسال تلاش می‌شود با اعزام گسترده و هدفمند روحانیان مبلغ و بانوان مبلغه هیچ کدام از مساجد، حسینیه‌ها و مراکز دینی خراسان شمالی بدون روحانی نمانند.

 

گفتنی است، هم‌زمان با ماه مبارک رمضان برنامه‌های عبادی و مذهبی در هزار و 176 باب مسجد و حسینیه و 154 امامزاده و بقعه متبرکه موجود در شهرها و روستاهای خراسان شمالی با شرکت اقشار مختلف مردم برگزار می‌شود./9314/202/ب2

ارسال نظرات