۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۹
کد خبر: ۴۳۰۸۲۹

آیت الله سبحانی منزل پدری خود در تبریز را وقف کرد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی گفت: حضرت آیت الله سبحانی منزل پدری خود در تبریز را برای مصرف کار خیر وقف کرد.
آیت الله سبحانی منزل پدری خود در تبریز را وقف کرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام علی مصائبی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در تبریز با اشاره با برگزاری طرح ضیافت الهی در ماه مبارک رمضان اظهار داشت: امسال در 30 امامزاده طرح ضیافت الهی برگزار خواهد شد.

وی با بیان این‌که هشت امامزاده استان میزبان خیمه‌های معرفت خواهند بود، خاطرنشان کرد: امامزاده سیداحمد مرند، سیداسماعیل میانه، بزرگ سراب، سیدحمزه و سیدمحمدکججانی تبریز از جمله این امامزاده هاست، ضمن این‌که 18 بقعه نیز مجری طرح نشاط معنوی خواهند بود.

حجت الاسلام مصائبی از برگزاری 15 کرسی تفسیر قرآن، 20 محفل ترتیل خوانی، 15 مخفل جزءخوانی، 4 محفل کرسی تلاوت با حضور قاری مصری همزمان با ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: طرح استقرار 31 مبلغ و روحانی در مناطق پرجمعیت تبریز از جمله ائل‌گلی و مترو با همکاری شهرداری نیز با هدف پاسخگویی به شبهات و ارایه مشاوره های مذهبی اجرایی خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که تاکنون بیش از 500 سند اجازه تنظیم شده است، شناسایی برخی موقوفات مجهول و تقاضای ثبت در تمامی شهرها برای تثبیت موقوفات از جمله مهم‌ترین اهداف سازمان اوقاف است.

وی با بیان این‌که پروژه های عمرانی بقاع متبرکه سراسر استان به صورت جدی پیگیری می شود، افزود: این پروژه ها در امامزاده شعیب دو زال، امامزاده یعقوب جلفا، امامزاده محمد نوجه مهر، امامزاده سیداحمد مرند، امامزاده سیدجمال، امامزاده سیدحمزه تبریز اجرایی می شود که امیدواریم تا آخر سال به اتمام برسند.

حجت الاسلام مصائبی ادامه داد: با توجه به انتخاب تبریز در سال 2018 به عنوان شهر نمونه گردشگری اسلامی، انتظار داریم همه مسؤولان امر در احیای بقاع متبرکه و اتمام پروژه های عمرانی امامزادگان استان نهایت همکاری را با اداره کل اوقاف داشته باشند.

وی همچنین از اجرای پروژه سردخانه اهر خبر داد و افزود: این طرح سازمان اوقاف اقدام ارزشمندی برای بخش کشاورزی محسوب می شود، ضمن این‌که در شهرستان سراب قرارداد احداث پروژه تجاری و خدماتی نیز به امضاء رسیده و در اسکو نیز پروژه ای دیگر اجرایی خواهد شد.

حجت الاسلام مصائبی ادامه داد: حضرت آیت الله سبحانی منزل پدری خود را برای مصرف درآمد مطلق کار خیر وقف کرده اند که اکنون این منزل دفتر معظم‌له در منطقه راسته کوچه است و ارزشی حدود 5 میلیارد ریال دارد، با این توضیح که ایشان در قم نیز تمامی املاک خود را وقف کرده است.

وی با اشاره به برگزاری مسابقات قرآنی در تمامی شهرستان‌های استان، گفت: برگزیدگان شهرستانی برای شرکت در مسابقات استانی دعوت خواهند شد، هدف اصلی این مسابقات شناسایی استعدادهای برتر قرآنی و تهیه بانک اطلاعاتی جامع از فعالان قرآنی استان است./935/202/ب

ارسال نظرات