۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۰
کد خبر: ۴۳۰۸۴۷
مدیر کل تبلیغات اسلامی زنجان:

لازمه تحقق اقتصاد مقاومتی فعالیت و برنامه ریزی خستگی ناپذیر است

مدیرکل تبلیغات اسلامی زنجان با اشاره به لزوم برنامه ریزی دقیق برای تحقق اقتصاد مقاومتی، گفت: با توجه به بیانات رهبر معظم انقلاب درباره شعار سال و برای تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور باید ضمن برنامه ریزی دقیق به طور خستگی ناپذیر فعالیت کرد.
حجت الاسلام صفی یاری

حجت‌الاسلام مسعود صفی یاری، مدیر کل تبلیغات اسلامی زنجان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، با بیان این که اقتصاد مقاومتی برگرفته از فرهنگ اسلامی است، اظهار داشت: اگر نتوانیم ابعاد مختلف اقتصاد مقاومتی را بر اساس آموزه های فرهنگی تبیین کنیم قطعا با شکست مواجه خواهیم شد.

 

وی در ادامه با اشاره به نقش مساجد در تحقق اقتصاد مقاوتی افزود: طبیعتا هرجا سخن از فرهنگ و مذهب است پای مساجد نیز در میان بوده به گونه ای که می‌توان گفت ائمه جماعات و مردم می‌توانند در بستر امنی به نام مسجد زمینه های فرهنگی اقتصاد مقاوتی را فراهم کنند.

 

این مقام مسؤول در ادامه با بیان یک تمثیل برای نقش مسجد در اقتصاد مقاومتی تصریح کرد: برای مثال می‌توان با آموزش مدیریت مصرف بهینه انرژی، آب و تشویق مردم به استفاده از کالاهای داخلی زمینه های تحقق اقتصاد مقاومتی را بیش از پیش مهیا کرد.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان در ادامه با بیان این که بانیان نذورات، در هزینه کردن آنها دقت بیشتری داشته باشند، گفت: امروز تمام اقشار جامعه هم از منظر شرعی و هم حاکمیتی، مسؤولیت مضاعفی را بر عهده داشته و باید منابع مالی و دارایی های خود را هوشمندانه مدیریت کنند.

 

حجت الاسلام صفی یاری در ادامه خاطر نشان کرد: از این رو با توجه به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص شعار سال و برای تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور باید ضمن برنامه ریزی دقیق به طور خستگی ناپذیر فعالیت کرد.

 

وی در ادامه با اشاره به نقش مؤثر مساجد در مناسبات سیاسی و اجتماعی اظهار داشت: مساجد ظرفیت ها و کارکرد های بزرگی دارند؛ که از جمله آنها می توان به انقلاب اسلامی که از دامن همین مساجد شکل گرفت و پیروز شد و قوام یافت و زین پس استمرار خواهد داشت، اشاره کرد.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی زنجان در پایان با اشاره به نقش مساجد محوری در استان تأکید کرد: باید از نظر کمی و کیفی، سیاسی، اجتماعی، علمی و حتی اقتصادی از ظرفیت های مسجد بهره مند شویم تا جامعه ای پویا داشته باشیم؛ چرا که در حال حاضر مساجد محوری بسیاری در استان وجود دارند که به خوبی نقش خود را در جامعه ایفا می کنند. /949/302/ب2

ارسال نظرات