۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۷
کد خبر: ۴۳۰۸۵۵
با محوریت دیدار حوزه تهران با مقام معظم رهبری؛

تریبون آزاد طلاب جوان استان تهران برگزار شد

در نشستی صمیمی و با حضور مسؤولان شورا و مدیریت حوزه‌ علمیه استان تهران، تریبون آزاد طلاب جوان با محوریت دیدار اخیر طلاب این استان با رهبر معظم انقلاب و راهکارهای تحقق مطالبات ایشان از حوزه، برگزار شد.
تریبون آزاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، برنامه تریبون آزاد طلاب جوان غروب یک‌شنبه 16 خرداد با حضور حجت الاسلام والمسلمین حبیب‌الله غفوری مدیر حوزه علمیه استان تهران، آیت الله علی اکبر رشاد، رییس شورای حوزه استان تهران و جمعی از طلاب جوان در مرکز فرهنگی محراب برگزار شد.

 

لزوم انقلابی عمل کردن حوزه‌های علمیه

در ابتدای این برنامه حجت الاسلام والمسلمین غفوری، گفت: این نخستین جلسه آزاداندیشی با محوریت طلاب است و در نظر داریم این جلسه را به صورت فصلانه ادامه دهیم.

 

وی افزود: در خصوص دیدار اخیر با مقام معظم رهبری: به طور کلی، بازخورد خوبی را از این دیدار دریافت کرده‌ایم و مطلع شدیم که دفتر مقام معظم رهبری نیز از این دیدار رضایت داشتند.

 

حجت الاسلام والسلمین غفوری در پایان، گفت: باید تلاش کنیم بر اساس منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی به جریان انقلابی‌تر شدن حوزه‌های علمیه سرعت بدهیم.

 

باید موضوع تحول حوزه‌های علمیه را جدی بگیریم

در ادامه این جلسه آیت الله علی اکبر رشاد با اشاره به تجربه این جلسه و جلسه هم اندیشی که قبلا با حضور طلاب جوان استان تهران برگزار شد، گفت: با نگاه به وضعیت فکری طلاب جوان استان تهران می‌توان گفت که آینده درخشانی در انتظار حوزه علمیه تهران می‌باشد.

 

وی افزود: باید به موضوع تحول حوزه‌های علمیه به عنوان یک فرآیند همیشگی نگاه کرد. تحول چنین نیست که یک بار برای همیشه اتفاق بیافتد و تمام شود؛ بلکه تحول، فرآیندی مستمر است.

 

استاد برجسته حوزه‌های علمیه تصریح کرد: باید منشور روحانیت به عنوان نقشه راه حوزه و طلاب در تحول مطرح شود و همه حوزویان این منشور را سرلوحه کارهای خود قرار دهند.

 

آیت الله رشاد تصریح کرد: باید مراقب باشیم حوزه‌های علمیه ما به سمتی نرود که بخواهد شبیه دانشگاه شود.

 

گفتنی است در این جلسه که بیش از پنج ساعت به طول انجامید، در بخش تریبون آزاد، 17 نفر از طلاب مدارس مختلف استان، به طرح بحث پرداختند.

 

طلاب حاضر در جلسه به این مباحث اشاره کردند: لزوم انقلابی عمل کردن حوزه‌های علمیه، توجه به منویات مقام معظم رهبری، جدی گرفتن بحث اقتصاد مقاومتی توسط طلاب و کار تبلیغی برای گفتمان سازی در این زمینه، دوری جستن از تجمل‌گرایی، تشکیل کارگرو‌ه‌های تخصصی در حوزه علمیه، ایجاد تشکل خودجوش و فراگیر طلاب جوان استان، لزوم حضور موثر تبلیغی حوزه استان در مسائل فرهنگی تهران، پشتیبانی از طلاب در مشکلات موجود در مسیر تبلیغ دین، بالابردن سطح بصیرت سیاسی طلاب، توجه توأمان به آرمان ها و واقعیت ها، مبنا قراردادن نظام ارزشیابی کیفی در حوزه‌‌های علمیه، لزوم تشکیل جلسات آزاداندیشی در حوزه با حضور مخالفان.

 

بخشی از مباحث طرح شده در این تریبون آزاد نیز به بررسی و نقد اشکالاتی اختصاص داشت که در مورد عملکرد حوزه استان تهران در چگونگی برگزاری دیدار با رهبری در شبکه های اجتماعی مطرح شده بود.

 

در ابتدای این جلسه مستندی با موضوع مختصات حوزه انقلابی و طلبه عصر انقلاب، که به تازگی توسط مرکز مدیریت حوزه استان تهران تولید شده است اکران شد./856/201/ب

ارسال نظرات