۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۳
کد خبر: ۴۳۰۸۸۵
کارشناس مسائل سیاسی:

حجاج ایرانی افشا کننده جنایت های رژیم صهیونیستی هستند

کارشناس مسائل سیاسی فشار رژیم صهیونیستی بر مسؤولان سعودی برای عدم حضور حجاج ایرانی را به دلیل ترس از تأثیر معنوی آنها در آگاه سازی حجاج کشورهای اسلامی از جنایت های رژیم صهیونیستی برشمرد.
هانی زاده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حسن هانی زاده، کارشناس مسائل سیاسی، با حضور در برنامه «قضایا و آرا» که از شبکه جهانی الاهواز پخش شد، با اشاره به بی کفایتی آل سعود در اداره حرمین شریفین اظهارداشت: اطلاعاتی دال بر هماهنگی عربستانی ها در سیاست های داخلی و خارجی و حتی اداره مناسک حج با رژیم صهیونیستی وجود دارد.

 

کارشناس مسائل سیاسی به فشار بی حد و حصر رژیم اشغالگرقدس بر مسؤولان سعودی برای منع حضور حجاج ایرانی در ادای مناسک حج اشاره و گفت: این اقدام به دلیل تأثیر معنوی حجاج ایرانی بر سایر حجاج کشورهای اسلامی در آگاه سازی نسبت جنایت های این رژیم و محکوم ساختن آنها است.

 

هانی زاده با اشاره به بیداری اسلامی و نقش حجاج ایرانی در حمایت از بیداری اسلامی و آگاه ساختن امت اسلام از جنایت های رژیم اشغالگر قدس تصریح کرد: افشای این جنایت ها و منع حضور حجاج ایرانی نشان دهنده هماهنگی میان رژیم اشغالگرقدس و مسؤولان سعودی است و در هفته های اخیر وزیر امور خارجه عربستان سعودی در همین راستا به سرزمین های اشغالی سفر و دیدارهایی با مسؤولان این رژیم داشت.

 

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به مذاکره های مسؤولان حج جمهوری اسلامی و عربستانی ها و کارشکنی های سعودی ها اظهارداشت: عربستان سعودی با قرار دادن شرایط غیر قابل تحمیل همچون اعطای ویزا در کشور ثالث خارجی، عدم تأمین امنیت حجاج که از جنبه بین المللی و جمهوری اسلامی قابل قبول نیست، به کارشکنی و مانع تراشی پرداخت.

 

کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: جمهوری اسلامی اقدامات و روش های سیاسی لازم برای تبیین کارشکنی ها و آگاه ساختن جهانیان از چهره واقعی نظام آل سعود را که برای همگان آشکار شده به کار خواهد بست و همچنین با سازمان کنفرانس اسلامی هماهنگی هایی برای تشکیل کمیسیون مرتبط با پیگیری وقایع فاجعه منا و مدیریت حرمین شریفین انجام داده است.

 

هانی زاده در پایان سخنان خود با اشاره به اینکه مسؤولان عربستانی امور سیاسی را در مناسک حج وارد ساختند، تصریح کرد: عربستانی ها از چند سال پیش دیدگاه سیاسی نسبت به مسأله حج داشته است و اکنون این کشور با منع حضور حجاج ایرانی در حقیقت نوکری به اربابان خود را ثابت کرد و سخنان وزیر خارجه آن تکرار سخنان مسؤولان رژیم صهیونیستی که هیج ارزش و اعتباری ندارند./9456/203/ب3

ارسال نظرات