۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۳
کد خبر: ۴۳۰۹۱۵
مدیر حوزه علمیه کرمانشاه:

تقویت روحیه معنوی نسل جوان مایه اقتدار نظام است

مدیر حوزه علمیه کرمانشاه با اشاره به اینکه دشمنان به دنبال تضعیف معنویت در میان نسل جوان هستند، گفت: روحیه معنوی و دینی باید در میان نسل جوان تقویت شود، زیرا این روحیه معنوی موجب سرافرازی و اقتدار بیش از پیش نظام خواهد شد.
حجت الاسلام سید حبیب الله موسوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، نشست خبری مدیر حوزه علمیه برادران استان کرمانشاه به منظور تشریح برنامه های ماه مبارک رمضان ظهر امروز در مرکز مدیریت حوزه های علمیه استان برگزار شد.

 

حجت الاسلام سید حبیب الله موسوی، مدیر حوزه علمیه برادران استان کرمانشاه با گرامیداشت فرا رسیدن ایام ماه مبارک رمضان، ابراز داشت: رسانه ها و فضای مجازی بستری مناسب برای انتقال و تبیین اندیشه های انقلابی و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب است.

 

مدیر حوزه علمیه کرمانشاه با قدردانی از همکاری نهادهای مختلف همچون اداره تبلیغات اسلامی، اداره اوقاف و امور خیریه، کانون های فرهنگی مساجد، عقیدتی سیاسی نیروهای نظامی و انتظامی و در صدر همه آن ها حمایت های بی شائبه آیت الله مصطفی علما نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمانشاه در بحث اعزام مبلغ و روحانی به مناطق محروم، اظهار داشت: حوزه علمیه نیز همواره دیگر ارگان ها را در بحث اعزام روحانی همراهی کرده و در این زمینه از هیچ تلاشی فروگذار نشده است.

 

وی ادامه داد: اعزام روحانی به مناطق محروم از راه های مختلف از جمله در قالب مبلغان «هجرت بلند مدت» که در ماه مبارک رمضان 40 نفر به امر تبلیغ می پردازند، طرح «بینات» که 60 روحانی علاوه بر مسجد محل اسکان خود در طول روز به مساجدی که از حضور روحانی محروم هستند اعزام می شوند و گروه های جهادی باعنوان «صف» که به همت معاونت تبلیغ بیش از 50 روحانی در مناطق سرفیروز آباد کرمانشاه به امر تبلیغ می پردازند.

 

حجت الاسلام موسوی بیان داشت: بیش از 100 طلبه و روحانی که شامل کادر مدیریتی، معاونان و اساتید حوزوی هستند در ماه مبارک رمضان به امر تبلیغ می پردازند، همچنین بیش از 100 طلبه سطح عالی نیز در این ایام به کار تبلیغی در ادارات و ارگان ها مختلف مشغول هستند.

 

مدیر حوزه علمیه استان کرمانشاه در بخشی دیگر از سخنان خود خاطرنشان کرد: باید تقوای سیاسی و دینی مورد توجه قرار گیرد و احکام دینی در ماه مبارک رمضان تشریح شود، با توجه به دستورات دینی و نگاهی به جهان بینی در زندگی خود متوجه بسیاری از نکات الهی خواهیم شد.

 

وی یادآور شد: روحیه معنوی و دینی باید در میان نسل جوان تقویت شود زیرا این روحیه معنوی موجب سرافرازی و اقتدار بیش از پیش نظام خواهد شد به همین دلیل است که اکنون دشمنان تمام تمرکز خود را بر تضعیف معنویت و آموزه های دینی در نسل جوان متمرکز کرده اند.

 

حجت الاسلام موسوی در پایان تأکید کرد: باید فلسفه و حکمت ماه مبارک رمضان را درک نمود و با تقویت تقوای الهی و فراهم ساختن بستر خودشناسی و خداشناسی گامی مؤثر در راه ارتقای شخصیت معنوی خویش برداشت./857/202/ب2

ارسال نظرات