۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۸
کد خبر: ۴۳۰۹۶۲

مراسم جمع خوانی قرآن کریم با حضور قاریان بین المللی در مصلای ارومیه برگزار می شود

مراسم جمع خوانی قرآن کریم با حضور قاریان بین المللی در ایام ماه مبارک رمضان درمصلای امام خمینی (ره) ارومیه برگزار می شود.
قرآن

احمدی، مسؤول شورای قرآن دفتر نمایندگی ولی فقیه آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، با اشاره به آماده سازی مقدمات لازم برای برگزاری مراسم جمع خوانی قرآن کریم در ایام ماه مبارک رمضان، اظهار داشت:مراسم جمع خوانی قرآن کریم سه سال است با همت نماینده ولی فقیه در استان و با همکاری موسسه علوم قرآنی یاسین، صداوسیما، ادارات کل اوقاف و امور خیریه و همچنین فرهنگ و ارشاد اسلامی  برگزارمی شود.

 

احمدی شروع مراسم را از ساعت 17:30 دانست و افزود:این مراسم با سخنرانی علما و اساتید قرآنی مورد تایید شورای عالی قرآن شروع می شود و سپس با قرائت یک جزء قرآن توسط قاریان بین المللی استان تا ساعت19 ادامه می یابد.

 

وی با اشاره به ایجاد پایگاه های پاسخگویی به سوالات شرعی ابراز داشت:امسال در مراسم جمع خوانی قرآن طرح مشاوره رایگان خانواده و پاسخ به سوالات شرعی را خواهیم داشت.

 

احمدی ویژگی متمایز مراسم جمع خوانی قرآن امسال را بحث ترویج فرهنگ عفاف و حجاب دانست و افزود:محصولاتی در راستای ترویج فرهنگ حجاب با50درصد تخفیف به شرکت کنندگان در مراسم جمع خوانی عرضه می شود.

 

وی با اشاره به استقبال مردم از مراسم جمع خوانی قرآن کریم، خاطرنشان کرد: سال گذشته نزدیک به سه هزار و 400 نفر در این مراسم معنوی شرکت کردند.

 

مسؤول شورای قرآن دفتر نمایندگی ولی فقیه آذربایجان غربی متولی امراسم جمع خوانی را موسسه علوم قرآنی یاسین عنوان کرد و گفت: طرح جمع خوانی قرآن کریم ویژه ماه مبارک رمضان با مشارکت شهردار، شورای توسعه و ترویج فعالیت های قرآنی استان، ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و اوقاف و امور خیریه تحت نظارت دفتر نمایندگی ولی فقیه برگزار می شود.

 

احمدی با اشاره به پخش مستقیم مراسم جمع خوانی قرآن کریم گفت: مخاطبین ویژه این مراسم معنوی مسلمانان کشورهای همسایه ترکیه،عراق و آذربایجان است که بر اساس اعلام شعبات موسسه علوم قرآنی یاسین سال گذشته قریب به 7000نفر مراسم جمع خوانی قرآن را از شبکه استانی دنبال کرده بودند.

 

وی گفت: امسال برای بینندگان خارجی برنامه ی ویژه ای با عنوان ختم قرآن در نظر گرفته شده است./936/302/ب3

 

 

ارسال نظرات