۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۹
کد خبر: ۴۳۰۹۷۹
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

خوابگاه‌سازی در اولویت کار مسؤولان خراسان شمالی قرار گیرد

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با تأکید بر اینکه باید این موضوع و فرهنگ که ثواب خوابگاه‌سازی کمتر از مسجدسازی نیست در جامعه ما نهادینه شود، گفت: با توجه به کمبودها و کاستی‌های موجود در این بخش لازم است خوابگاه‌سازی در اولویت کار مسؤولان خراسان شمالی قرار گیرد.
حجت الاسلام یعقوبی - دیدار با مسؤولان فرهنگی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، عصر امروز در جمع شماری از مسؤولان آموزشی و فرهنگی استان، با اشاره به کمبود خوابگاه‌های دانشجویی در خراسان شمالی، اظهار کرد: این موضوع زمینه‌ساز ایجاد مشکلات فراوان و بروز آسیب‌های زیادی در استان شده است.

 

وی با تأکید بر اینکه باید یکی از اولویت‌های خراسان شمالی ساخت خوابگاه برای دانشجویان به ویژه دانشجویان دختر باشد، تصریح کرد: لازم است این مهم در دستور کار مسؤولان مرتبط قرار گرفته و به عنوان یک اولویت ضروری در رابطه با آن اقدام شود.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه در این زمینه نمی‌توان نبود و کمبود بودجه را بهانه کرد، گفت: نباید اوضاع به‌گونه‌ای باشد که دانشجویان در مرکز استان خراسان شمالی به دلیل نبود خوابگاه مجبور به اجاره خانه شوند.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی با بیان اینکه دانشگاه‌های استان یا مشکل داشته و یا همتی برای ساخت خوابگاه برای دانشجویان به خرج نمی‌دهند، خاطرنشان کرد: در وضعیتی که دانشگاه‌ها با کمبود بودجه روبرو هستند باید از سایر ظرفیت‌ها برای ساخت خوابگاه‌های دانشجویی استفاده شود.

 

وی با دعوت از خیران و واقفان برای مشارکت در امر مهم خوابگاه‌سازی در استان، اظهار کرد: لازم است در جامعه ما فرهنگ مسجد‌سازی به سمت خوابگاه‌سازی هدایت شود به ویژه آنکه اکنون در بخش ساخت مسجد در بسیاری از مناطق وضعیت مطلوبی داریم.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با تأکید بر اینکه باید این موضوع و فرهنگ که ثواب خوابگاه‌سازی کمتر از مسجدسازی نیست در جامعه ما نهادینه شود، افزود: در این رابطه همه ما مسؤولیت داشته و باید تلاش خود را به کار بریم.

 

رییس شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه در راستای خوابگاه‌سازی در استان می‌توان از ظرفیت وقف مشارکتی نیز استفاده کرد، گفت: در این نوع وقف هر فرد فارغ از میزان ثروت و درآمد خود، هر اندازه که در توان دارد برای ساخت خوابگاه وقف می‌کند.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود به ویژگی‌های جامعه آرمانی مورد نظر اسلام پرداخت و اظهار کرد: در جامعه اسلامی و آرمانی می‌بایست حاکمیت دینی، الهی و توحیدی به صورت کامل و به تمام معنا جاری و ساری باشد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه جامعه آرمانی اسلام سه مشخصه دارد، ادامه داد: در جامعه آرمانی و اسلامی ارزش‌ها حرف نخست را زده و در این جامعه خطر و خوف نیست و به جای آن امنیت و آرامش وجود دارد.

 

نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی تصریح کرد: جامعه آرمانی اسلامی دین را به صورت خالص و توحید ناب می‌خواهد و شرک در آن جایی ندارد ازاین‌رو در چنین جامعه‌ای هیچ رنگی از شرک دیده نشده و دین و توحید خالص بر بخش‌های گوناگون آن حاکم است./9314/202/ب2

ارسال نظرات