۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۳۰۹۸۰
تولیت مدرسه علمیه امام حسین بابل:

سخنان مبلغان باید روزآمد، کاربردی و مورد نیاز جامعه باشد

تولیت مدرسه علمیه امام حسین(ع) بابل به ویژگی منبر مفید برای جامعه امروز پرداخت و گفت: سخنان وعاظ و روحانیان بر روی منبرها باید روز آمد، کاربردی و مورد نیاز جامعه باشد.
حسین تقی پور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام حسین تقی پور, تولیت مدرسه علمیه امام حسین(ع) بابل عصر امروز در نشست با جمعی از روحانیان و مبلغان مذهبی بخش گتاب بابل با بیان اهمیت قدر شناسی از ماه مبارک رمضان، گفت: ماه مبارک رمضان یک ماه استثنایی و با عظمت است که از هر ثانیه  این ماه مبارک دامن دامن برکت نازل می شود.

 

وی افزود: در غیر ماه مبارک رمضان درب آسمان اوقات سحر باز است و اما در این ماه در تمام 24 ساعت شبانه روز درب آسمان برای نزول برکت گشوده است.

 

استاد حوزه علمیه مهمترین موضوع را در ماه مبارک رمضان مراقبت از خود عنوان و خاطرنشان کرد: انسان روزه دار در ماه مبارک رمضان ضمن مراقبت از اعمال و کرداری که انجام می دهد از آنچه که خداوند متعال رضایت ندارد، اجتناب ورزد

 

وی با بیان اینکه روزه داری تنها به نخوردن و نیاشامیدن نیست، اظهار داشت: انسان روزه دار باید زبان، چشم، دست، گوش و ساير اعضا و جوارح را تحت اراده خود درآورد و همه حال او در یاد پروردگار باشد.

 

حجت الاسلام تقی پور با تشریح وظایف خطبا و روحانیون برای قدر دانستن فرصت ماه مبارک رمضان، ادامه داد: روحانی و مبلغ دینی تنها نباید به اقامه نمازجماعت و منبر اکتفا کند بلکه با ایجاد حلقات معرفتی پاسخ سه سوالات و شبهات نسل جوان را در حوزه دینی را مد نظر قرار بدهد.

 

وی میزان اثر گذاری نشست های معرفتی را بیشتر از منابر عنوان کرد و گفت: همنشینی با مردم به ویژه جوانان فرصتی ارزشمند برای رفع شبهات و مسائلی که دشمنان با ابزارهای گوناگون به سمت جامعه گسیل می دارند.

 

امام جمعه گتاب به ویژگی منبر مفید برای جامعه امروز پرداخت و خاطرنشان کرد: سخنان وعاظ و روحانیون باید روز آمد، کاربردی و مورد نیاز جامعه باشد.

 

وی افزود: جوانان ما هیچ وقت معاند نیستند و نباید از طرح برخی مسائل از سوی آنها ناراحت شد بلکه با سعه صدر و خوشرویی و پاسخی قانع کننده با آنها مواجه شد.

 

استاد حوزه علمیه با تاکید بر استفاده از ظرفیت هایی مانند پایگاههای بسیج و کانون های فرهنگی برای برنامه های مناسب در ایام اوقات فراغت، تاکید کرد: با اندک برنامه منسجم، حساب شده و دقیق فرهنگی بر اساس علائق نسل جوان می توان توطئه های فرهنگی دشمنان را علیه اسلام و انقلاب خنثی کرد./1313/202/ب2

ارسال نظرات