۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۷
کد خبر: ۴۳۱۰۱۱
امام جمعه ماهنشان:

وجود و تداوم نظام اسلامی در پرتو امر به معروف و نهی از منکر میسر است

امام جمعه ماهنشان با اشاره به اهمیت بالای امر به معروف در تداوم نظام و جامعه اسلامی، گفت: نظام اسلامی، رهبری و پیروزی آنها در پرتو امر به معروف و نهی از منکر به وجود آمده است.
امام جمعه ماهنشان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت الاسلام حسینعلی زاهدی پور، نماینده ولی فقیه در ماهنشان و امام جمعه این شهر، امروز در جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان ماهنشان با اشاره به اهمیت بالای این امر در تداوم نظام و جامعه اسلامی گفت: نظام اسلامی، رهبری و پیروزی ها همگی در پرتو امر به معروف و نهی از منکر به وجود آمده است.

 

وی در ادامه افزود: مسأله بسیار مهمی که انسان ها با عمل و یا عدم عمل به آن می توانند یکدیگر را به بهشت و یا جهنم ببرند، فریضه امر به معروف و نهی از منکر است؛ چرا که در جهنم افرادی و یا گروهی وقتی وارد آن شوند گروه دیگر را لعن می کنند که در دنیا یکدیگر را ارشاد و از منکرات باز نداشتند.

 

امام جمعه شهرستان ماهنشان در ادامه با اشاره به عقلانی بودن وجوب امر به معروف خاطر نشان کرد: امر به معروف و نهی از منکر، مقدمه برخی از تکالیف عقلی است، از این‏ رو به حکم عقل، لازم و واجب است.

 

این مقام مسؤول در ادامه اظهار کرد: امر به معروف و نهی از منکر اگر جنبه ارشاد و آگاهی‏ بخشی داشته و به تقویت انگیزه‏ های خیرخواهانه در انسان ها منجر شود، هرگز با آزادی بشر، منافاتی ندارد بلکه می‏ تواند در مسیر کمال انسان مفید بوده و به اصلاح جامعه بینجامد.

 

وی در ادامه  افزود: استدلال عقلی دیگری که برای لزوم امر به معروف و نهی از منکر ارائه شده است، مقوله نگاه اجتماعی بر زندگی بشر است؛ چرا که انسان ها دارای زندگی اجتماعی‏ بوده و در پیمودن مسیر حیات نمی‏ توانند به شکل فردی نیازهای خود را تأمین کرده و از همکاری دیگران بی‏ نیاز باشند.

 

حجت الاسلام زاهدی پور در ادامه تأکید کرد: از این ‏رو انسان ها در جامعه، تحت تأثیر اندیشه‏ ها، اخلاق و رفتار دیگران قرار دارند و عقل حکم می‏کند که برای حفظ کیان جامعه از فساد و تباهی، باید با منکرات برخورد شود.

 

امام جمعه ماهنشان در ادامه با اشاره به خدمت صادقانه مسؤولان در ادارات و ارائه خدمات به ارباب رجوع ها، گفت: مسؤولان ادارات برای آسایش مردم و ارائه خدمات بهتر آنها را درک کنند و از نامه بازی های بی خود و ارجاع به مسؤولان دیگر ادارات پرهیز کنند که همه این مسائل مردم را نسبت به نظام بدبین می کند.

 

وی در پایان نسبت به اجرای این فریضه الهی، دستورات و قانون امر به معروف و نهی از منکر در ادارات، حلقه های صالحین و تشکیلات بسیج تأکید کرد.

 

گفتنی است؛ در این جلسه هر یک از مسؤولان ضمن ارائه گزارش عملکرد نسبت به اجرای امر به معروف و نهی از منکر پیشنهاداتی را در زمینه بهتر شدن روند اجرای این امر ارائه دادند./949/203/ب2

ارسال نظرات