۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۶
کد خبر: ۴۳۱۰۶۸
مدیر حوزه علمیه اسدآباد:

حوزه ها باید فضای مجازی را جدی بگیرند

مدیر حوزه علمیه اسدآباد گفت: حوزه های علمیه باید به اهمیت فضای مجازی آگاه باشند و آن را جدی بگیرند و وظیفه دارند برنامه ریزی و تلاش لازم برای پرداختن به این مساله را انجام دهند.
مجازی

حجت الاسلام هادی انتظاری مدیر حوزه علمیه اسدآباد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان درباره سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار با طلاب و فضلای حوزه علمیه تهران گفت: ایشان در این دیدار به نقش فضای مجازی در گسترش شبهات دینی اشاره فرمودند، در این زمینه باید گفت متاسفانه برنامه مدونی برای فعالیت حوزه ها در این فضا وجود ندارد.

 

وی افزود: جدا از این که بعضی از طلاب و روحانیان به صورت شخصی در فضای مجازی فعالیت می کنند سایر طلاب خیلی بر فضای مجازی و استفاده از آن تسلط ندارند از این رو لازم است در این زمینه برنامه ریزی های لازم در حوزه ها صورت پذیرد.

 

حجت الاسلام انتظاری اظهار داشت: در دنیای کنونی یکی از حربه های دشمن برای هجوم، وبلاگ ها و سایت های فضای مجازی هستند که با ایجاد شبهات و انحرافات می تواند به تعالیم و فرهنگ دینی جامعه ضربه وارد کند.

 

وی تاکید کرد: حوزه های علمیه باید به اهمیت این مساله آگاه باشند و آن را جدی بگیرند و وظیفه دارند برای تسلط طلاب و روحانیان بر فضای مجازی و استفاده از آن در جهت رفع شبهات و مقابله با هجمه های دشمن برنامه ریزی و اقدامات لازم را انجام دهد.

 

مدیر حوزه علمیه اسدآباد با اشاره به مشخصه های اسلام ناب و اسلام انحرافی گفت: اسلام ناب اسلامی است که برای همه ابعاد و شئونات زندگی بشر برنامه دارد و نقطه مقابل آن اسلام متحجر است که به برنامه های فردی می پردازد و برای اجتماع برنامه ای ندارد.

 

وی ابراز داشت: اسلام ارتجاعی، اسلام عقب مانده، واپس گرا و درگیر جمودی است که هدف آن فرقه سازی و تخریب چهره اسلام است و امروز سردمداران آن وهابیت و پشتیبان آن ها آمریکا و اسراییل و سرویس های اطلاعاتی آن ها است.

 

حجت الاسلام انتظاری اظهار داشت: تئوری اسلام آمریکایی این است که دین و روحانیت نباید در امور سیاسی و اجتماعی دخالت کند و اسلام نباید جلوی آزادی اقشار مختلف جامعه را بگیرد و همه این تئوری ها برای رسیدن دشمنان به منافغ و اهدافشان طراحی شده است.

 

وی در پایان گفت: اسلام ارتجایی و اسلام آمریکایی و التقاطی جریان هایی افراطی و تفریطی هستند و جریانی که بین این دو قرار دارد و برای همه ابعاد زندگی بشر، اجتماع و جامعه اسلامی برنامه های متعالی و منطقی دارد، اسلام ناب است./979/302/ب3

ارسال نظرات