۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۳
کد خبر: ۴۳۱۱۲۷
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی:

۸۶۰ مبلغ به نقاط مختلف استان خراسان جنوبی اعزام شدند

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی از اعزام ۸۶۰ مبلغ به مناسبت ماه مبارک رمضان به نقاط مختلف استان خراسان جنوبی خبر داد و گفت: به مناسبت این ایام ۶۰۰ جلد قرآن نیز در مساجد و مجالس قرآنی استان توزیع شد.
تبلیغ

به گزارش خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم لطفیان صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: به مناسبت فرارسیدن ماه مبارک رمضان 600 جلد قرآن در مجالس قرآنی استان توزیع شد که توزیع این تعداد قرآن با اولویت خانه‌های قرآنی روستایی در سطح استان انجام گرفته است.

 

وی با بیان اینکه خراسان جنوبی بیشترین آمار برگزاری جلسات و محافل قرآنی در این ماه مبارک را دارد بیان کرد: هر ساله بیش از هزار محفل قرآنی در این ماه نورانی در استان برگزار می‌شود که علاوه بر آن جلسات محوری قرائت قرآن نیز از سوی سازمان تبلیغات اسلامی در برخی از مساجد برگزار می‌شود.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه جلسات محوری قرائت قرآن امسال در دو مسجد امام حسین(ع)، امام صادق (ع) و هیئت محبان بیرجند برگزار می‌شود گفت: همچنین دو جلسه محوری تفسیر قرآن نیز با حضور اساتید اعزامی از قم در بیرجند و قاین برگزار می‌شود.

 

لطفیان همچنین از اعزام مبلغان برای ترویج معارف اسلامی در ماه رمضان به مناطق مختلف استان خبر داد و گفت: در همین راستا 860 مبلغ به سراسر استان اعزام شدند که از این تعداد 600 مبلغ بومی شامل روحانیان مستقر، طرح هجرت و روحانیان بومی و 210 نفر از مبلغان غیر بومی از حوزه‌های علمیه قم، اصفهان و مشهد هستند.

 

وی با بیان اینکه به تمامی روستاها و نقاطی که برای اعزام مبلغ در ماه مبارک رمضان درخواست داده‌اند مبلغ اعزام شده است بیان کرد: برخی از روستاها نیز تنها خواستار اعزام مبلغ در ایام لیالی قدر هستند که به همین منظور تعدادی از مبلغان در ایام لیالی قدر به روستاهای مورد نظر اعزام می‌شوند.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی برگزاری نماز جماعت، بیان احکام، تفسیر، بیان موضوعات روز، تبیین سیره اهل‌بیت(ع) به ویژه حضرت علی(ع) و امام حسن مجتبی(ع)، تاکید بر اقتصاد مقاومتی، تحکیم خانواده و سبک زندگی اسلامی، احیای امر به معروف و نهی از منکر و ترویج زکات را از جمله برنامه‌های تبلیغی مبلغان در این ماه اعلام کرد./922/101/ب3

ارسال نظرات