۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۱
کد خبر: ۴۳۱۱۶۴
در درگيري با نيروهاي تكفيري؛

مجاهدی ديگر از تيپ فاطميون به شهادت رسيد

يك مجاهد اعزامی از تیپ فاطمیون ساکن شهرستان پاکدشت به خیل شهدای مدافع حرم پیوست.
شهيد مدافع حرم عباس حيدري پاكدشت شهيد مدافع حرم عباس حيدري پاكدشت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، شهید عباس حیدری که اهل جمهوري اسلامي افغانستان است، در 29اردیبهشت ماه سال جاری در شهر تدمور به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

 

شهید عباس حیدری 26ساله فرزند خدابخش حیدری دارای یک فرزند 2ساله به نام علی احسان است.

 

شهید عباس حیدری که حدود یک ماه پیش براي بار دوم به سوریه اعزام شده بود، از افسران ارشد ارتش جمهوری اسلامی افغانستان بود، مدت 9سال در افغانستان خدمت به نظام مي‌کرد و به آموزش هاي چریکی به سربازها مي‌پرداخت.

 

همسر شهيد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري رسا با بيان خاطره اي از شهيد گفت: شهيد حيدري در روزهای آخر حضور خود در ایران، دلیل سفرش به سوریه را دفاع از حرم اهل بيت اعلام کرده بود و مي گفت حوادث سوریه، تکرار عاشورا هست ما باید از دین و حرم دفاع کنیم، نباید اهل بیت را تنها گذاشت.

 

شهید حيدري در پاسخ به اقوامش که درخواست عدم رفتن به جنگ را از وي داشتند، گفته بود: "وقتی حرم  حضرت زينب(س) در خطر باشه و ما بچه شیعه ها باشيم، نمیشه نرفت؛ چطور اون دنیا سرمو بالا بگیرم و جواب امام رو بدم؟!

 

به گفته نزديكان شهيد، وي كه جوانی فعال و با عقیده بود، قبل از اعزام يك سفر به افغانستان داشت و به دیدار پدر و مادر خود رفت، گویا برای وداع و خداحافظی رفته بود، سپس آمد به ايران و به سوریه رفت و به درجه رفيع شهادت رسید.

 

پیکر مطهر وی قرار است تا حضور والدین ايشان که از افغانستان عازم ایران هستند در معراج شهدای تهران بماند.

 

به گفته اقوام وی، پیکر مطهر این شهید قرار است در مزار شهدای امام زاده حمزه رضا(ع) خاتون آباد پاکدشت تدفین شود.

 

گزارش ها حاکی است شهيد عباس حيدري در درگیری با نیروهای تکفیری در شهر تدمور و بر اثر اصابت گلوله به پاهایش به شهادت رسیده است./804/302/ب3

ارسال نظرات