۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۳
کد خبر: ۴۳۱۲۱۴
پای درس مرحوم آیت الله آقامجتبی تهرانی؛

محبت ظاهری و باطنی به ائمه اطهار راه استجابت دعا

قرب به ائمه معصوم(ع) چه ظاهری و چه باطنی موجب استجابت دعا می شود؛ بنابراین تلاش کنید در ماه رمضان رابطه خود با ائمه اطهار(ع) را افزایش دهید.
آیت الله اقا مجتبی تهرانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، برنامه حقیقت بندگی از رادیو معارف چند توصیه عرفانی از آیت الله آقا مجتبی تهرانی(ره) را با موضوع دعا و نیایش و آثار معنوی پخش کرده است، که به مهم‌ترین بخش های آن اشاره می شود.

 

قصد قربت دارای باطن و ظاهر است، رابطه نیز به باطن و ظاهر تقسیم می شود؛ رابطه و قربت در اجابت دعا تأثیر فراوانی دارند.

 

در قرب باطنی به ظاهر رابطه ای میان بنده و خداوند وجود ندارد بلکه این رابطه باطنی است؛ حب و دوستی دلیل رابطه انسان با دیگران است که به آن رابطه درونی می گویند؛ ممکن است برخی افراد به ظاهر فاصله فراوانی با یکدیگر داشته باشند اما فاصله باطنی آنها بسیار کم است.

 

در روایات بر این نکته بسیار تأکید شده است؛ گاهی برای استجابت دعا خداوند را به جایگاه امام قسم می دهیم و گاهی نیز محبت به امام(ع) را واسطه قرار می دهیم که این دوستی و محبت به اهل بیت(ع) بهترین راه برای استجابت دعا است.

 

حب به محب خداوند، حب به خداوند است چنانچه در زبان فارسی گفته می شود دوست دوست، دوست من است و دوست دشمن نیز دشمن است؛ اگر شخصی با دوست خداوند دوستی کند با خداوند دوستی کرده و واسطه را از بین برده است؛ قرب به ائمه معصوم(ع) چه ظاهری و چه باطنی موجب استجابت دعا می شود؛ بنابراین تلاش کنید در ماه رمضان رابطه خود با ائمه(ع) را افزایش دهید./1324/پ203/س

ارسال نظرات