۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۹
کد خبر: ۴۳۱۲۱۸
امام جمعه شهر فريدن:

پيوست فرهنگي در امور مختلف مورد توجه قرار گيرد

امام جمعه شهر فريدن با بيان اين که دولت در برنامه ششم به امور فرهنگي و قرآني توجه نکرده است، گفت: دولت بايد به امور فرهنگي اعتقاد داشته باشد و براي آن بودجه اختصاص دهد تا دستگاه هاي فرهنگي براي آن برنامه ريزي کنند.
حجت الاسلام اسماعيل سياوشي

حجت الاسلام اسماعيل سياوشي در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري رسا در کاشان، با اشاره به اينکه در امور فرهنگي نوعي موازي کاري مشاهده مي شود، گفت: پيوست فرهنگي در امور مختلف بايد مورد توجه قرار گيرد.

 

وي افزود: در مجلس شوراي اسلامي کميسيون هاي مختلف داراي مشتاقان زيادي است، اما امور فرهنگي مورد توجه نيست.

 

حجت الاسلام سياوشي با بيان اينکه زيربناي رشد و توسعه در جامعه، فرهنگ مردم است، گفت: مجلس و دولت و متصديان فرهنگي بودجه مناسبي براي امور فرهنگي تخصيص نمي دهند که نمونه آن عدم طرح ريزي و تخصيص بودجه از سوي دولت در امور قرآني است.

 

امام جمعه شهر فريدن با اشاره به اينکه در زمينه امر به معروف و نهي از منکر و ساير امور فرهنگي دولت بودجه اي قرار نداده است و متصديان فرهنگي هم بودجه اي براي انجام آن ندارند، افزود: عدم تخصيص بودجه و برنامه و گتره اي عمل کردن نتيجه مناسبي به دنبال ندارد.

 

وي با تأکيد بر اين که ولنگاري به معناي گتره اي عمل کردن است، گفت: علت اصلي ولنگاري عمل کردن، نبود بودجه، طرح و اراده از سوي دولت و مجلس براي امور فرهنگي است.

 

به گفته وي، برنامه و بودجه مکمل يکديگر است، از اين رو با وجود بودجه مي توان برنامه ريزي کرد که در غير اينصورت اجراي برنامه ها دچار مشکل مي شود.

 

حجت الاسلام سياوشي با بيان اينکه دولت در برنامه ششم به امور فرهنگي و قرآني توجه نکرده است، گفت: دولت بايد به امور فرهنگي اعتقاد داشته باشد و براي آن بودجه اختصاص دهد تا دستگاه هاي فرهنگي براي آن برنامه ريزي کنند.

 

امام جمعه شهر فريدن گفت: با وجود بودجه مي توان از افراد و روحانيان خوشفکر استفاده کرد و آنها را به مناطق مختلف اعزام کرد که در حال حاضر امکان آن به دليل نبود بودجه فرهنگي وجود ندارد./1307/302/ب3

ارسال نظرات