۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۷
کد خبر: ۴۳۱۲۷۵

فراخوان ملی مقاله همایش روش های تبلیغ در فرهنگ رضوی آغاز شد

مسؤول پژوهش اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: همایش روش های تبلیغ در فرهنگ رضوی ویژه 7 هزار مبلغ مستقر و هجرت در کشور همزمان با دهه کرامت و میلاد امام رضا(ع) در 23 مرداماه در مشهد برگزار می شود.
فراخوان همایش

حجت الاسلام مهدوی پارسا، مسؤول پژوهش اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، گفت: فراخوان مقاله همایش روش های تبلیغ در فرهنگ رضوی ویژه7 هزار مبلغ مستقر و هجرت در کشور آغاز شده است.

 

وی با بیان این که در راستای برگزاری این جشنواره مکاتباتی با همه استان های کشور انجام شده است، تصریح کرد: مهلت ارسال مقالات به این جشنواره تا 30 تیرماه است و بررسی مقالات در پروسه زمانی 5 مرداد تا 16 مرداد ماه صورت می گیرد.

 

مسؤول پژوهش اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی افزود: این همایش همزمان با دهه کرامت و میلاد امام رضا(ع) در 23 مرداماه در مشهد برگزار می شود.

 

وی درادامه به بیان محورهای اصلی این همایش پرداخت و گفت: مبانی و اصول تبلیغ در فرهنگ رضوی، پیام ها و روش های تبلیغ، مخاطب شناسی تبلیغ در فرهنگ رضوی از جمله مهمترین محورهای این همایش است.

 

حجت الاسلام مهدوی پارسا افزود: تبلیغ در بیانات و سیره امام رضا(ع)، روش های تبلیغی حضرت رضا(ع) با صاحبان ادیان و مذاهب، جریان شناسی تبلیغی ادیان و مذاهب در دوره حضرت رضا(ع)، مبانی و اصول تبلیغی متخذ از مناظرات علمی امام رضا(ع) از جمله دیگر محورهای این همایش است.

 

وی ادامه داد: روش های تبلیغی در خراسان متأثر از فرهنگ رضوی، جایگاه و روش های تبلغی در دنیای معاصر متناسب با ظرفیت های فرهنگ رضوی، محبت و ارادت مذاهب اسلامی به امام رضا(ع) در فرهنگ سازی تبلیغی، روش های توسعه ای تبلیغ فرهنگ رضوی و روش های تبلیغ فرهنگ رضوی در فضای مجازی از جمله دیگر محورهای این همایش است.

 

مسؤول این همایش درباره شرایط و نحوه ارسالات مقالات گفت: مقاله باید حاصل پژوهش های علمی محقق و دربردارنده جنبه هایی از نوآوری باشد واجزای ساختاری مقاله علمی ( چکیده، درآمد، متن، نتیجه گیری و فهرست منابع لحاظ گردد.)

 

وی افزود: ارجاعات به صورت درون متنی (نام خانوادگی مؤلف، سال نشر و شماره صفحه باشد) و برای توضیحات لازم از پی نوشت استفاده گردد و فهرست منابع مؤلف محور باشد و چکیده مقالات نباید از حدود 150 کلمه بیشتر باشد.

 

حجت الاسلام مهدوی پارسا ادامه داد: کلید واژه باید نشان دهنده سیر تکوینی مقاله و بین 3 تا 7 کلمه باشد و آثار برگزیده، در قالب کتاب چاپ و برای صاحبان اثر ارسال خواهد شد و مقالات ارسالی حداکثر 20 صفحه باشد.

 

مسؤول پژوهش اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: دستیابی به اصول و شیوه های تبلیغات دینی در راستای بهره گیری مبلغان از روش های صحیح تبلیغات دینی، متأثر از رفتار و گفتار اهل بیت(ع) به ویژه حضرت رضا(ع) در عرصه ملی و فراملی به عنوان یک ضرورت است.

 

وی درباره اهداف برگزاری این همایش گفت: ترویج فرهنگ نورانی و کمال آفرین رضوی، گسترش فعالیت های پژوهشی، فرهنگی، هنری و مذهبی مرتبط با سیره ائمه معصومین(ع) به ویژه امام رضا و تقدیر از پدیدآورندگان آثار برتر در زمینه سیره، شخصیت و معارف آن حضرت و کمک به انتشار گسترده آن از جمله مهمترین اهداف برگزاری این همایش است./934/302/ب3

ارسال نظرات