۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۳
کد خبر: ۴۳۱۲۹۵
همزمان با دهه کرامت؛

یازدهمین جشنواره شعر رضوی به زبان ترکی آذری در ارومیه برگزار می شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: یازدهمین دوره جشنواره بین المللی شعر رضوی به زبان ترکی آذری به میزبانی استان آذربایجان غربی هم زمان با دهه کرامت در در ارومیه برگزار می شود.
حجت الاسلام کریمی

حجت الاسلام محمد باقر کریمی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی و دبیر جشنواره بین المللی شعر رضوی به زبان ترکی آذری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه اظهار داشت:جشنواره بین المللی شعر رضوی به زبان ترکی آذری از سری برنامه های موضوعی دهمین جشنواره ی بین المللی امام رضا (ع) است که امسال برای یازدهمین سال به میزبانی استان آذربایجان غربی برگزار می شود.


وی تصریح کرد: اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی، گسترش فعالیتهای فرهنگی، ادبی مذهبی مرتبط با سیره پاک ائمه معصومین بویژه حضرت ثامن الحجج (ع) و گرامیداشت پدیدآورندگان آثار فاخر ادبی در زمینه سیره ی آسمانی حضرت ثامن الحجج(ع) از اهداف برگزاری جشنواره شعر رضوی است.
 

حجت الاسلام کریمی گفت: احادیث،فضایل، مناقب، مودت و سیره  پاک حضرت ثامن الحجج (ع) و خواهر گرامی ایشان حضرت فاطمه معصومه (س)، امامزداگان و توسل، معجزات را از موضوعات یازدهمین جشنواره شعر رضوی به زبان ترکی آذری اعلام کرد و افزود: دبیرخانه جشنواره آثاری را از کشورهای ترکیه، آذربایجان،عراق، تاجیکستان و آلمان دریافت کرده است.


دبیر جشنواره بین المللی شعر رضوی به زبان ترکی آذری خاطرنشان کرد: بر اساس هماهنگی های انجام شده با رایزنی های فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در کشورهای ترک زبان، امسال شاهد حضور مهمانان شهیر و شاعران از کشورهای ترکیه و آذربایجان خواهیم بود.


وی تصریح کرد: هم چنین یکی از شاعران اهل تسنن استان اربیل عراق نیز که اثر خود را به جشنواره ارسال کرده است در این دوره از جشنواره حضور می یابد که نشانگر ارادت قلبی اهل سنت به امام رضا (ع) است.


یادآور می شود، جشنواره بین المللی شعررضوی به زبان ترکی آذری به مناسبت میلاد با سعادت حضرت علی بن موسی الرضا(ع) و حضرت فاطمه معصومه(س) و همزمان با دهه کرامت از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی در ارومیه برگزار می شود./936/302/ب3

 

 

 

    

 

ارسال نظرات