۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۷
کد خبر: ۴۳۱۳۰۲
نیمه دوم مرداد ماه صورت می گیرد؛

آغاز دوره اختبار و تثبیت طلاب جدید آذربایجان غربی

معاون آموزش حوزه های علمیه آذربایجان غربی گفت: دوره اختبار و تثبیت با حضور 350 نفر از طلابی که مراحل اولیه ورود به حوزه را با موفقیت پشت سرگذاشتند، نیمه دوم مردادماه برگزار می شود.
معاون آموزش حوزه های علمیه آذربایجان غربی

حجت الاسلام علیرضا عبدی فام، معاون آموزش حوزه های علمیه آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، اظهار داشت: امسال یک هزار و 50 نفر در آزمون ورودی حوزه های علمیه استان شرکت کرده بودند.


وی  با بیان اینکه مصاحبه طلاب حائز امتیاز شهرستان ارومیه از 22 خرداد ماه آغاز می شود،گفت: مصاحبه طلاب حائیز امتیاز در شهرستان ها بعد از ماه مبارک رمضان در ارومیه برگزار می شود.


حجت الاسلام عبدی فام با اشاره به پیش بینی حضور 350 نفر در دوره اختبار و تثبیت، افزود: در دوره اختبار و تثبیت افراد یک ماه مشغول تحصیل می شوند که 20 روز از این دوره آموزشی و 10 روز به صورت جلسات اخلاق و برنامه های تهذیبی در قالب طرح میثاق طلبگی است.


معاون آموزش حوزه های علمیه آذربایجان غربی اظهار داشت: طلاب در طول یک ماه زیر نظر مدیران، اساتید حوزه و اساتید اخلاق مشغول به تحصیل می شوند.


وی اضافه کرد: بعد از یک ماه تحصیل، آزمونی از این افراد گرفته می شود طلاب حائز شرایط (معدل، استعداد و شرایط لازم استانی و مدرسه) به عنوان طلبه رسمی مشغول به تحصیل می شوند و برای آن ها کد طلبگی صادر می شود.


حجت الاسلام عبدی فام اضافه کرد: در دوره اختبار و تثبیت برای انتخاب طلاب دقت های لازم انجام می شود که قریب به 300 نفر از آن ها که دارای شاخص های طلبگی باشند به عنوان طلبه رسمی مشغول تحصیل می شوند.


وی با بیان این که در حال حاضر بیش از یک هزار طلبه در آذربایجان غربی مشغول تحصیل هستند، گفت: این تعداد طلبه در 10 مدرسه علمیه در شهرستان های ارومیه، خوی، ماکو، سلماس، تکاب، نقده، میاندوآب و شاهین دژ و همچنین دو مدرسه سفیران هدایت در شهرستان های خوی و شوط مشغول فراگیری علوم دینی و معارف اسلامی هستند./936/302/ب3

 

ارسال نظرات