۲۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۶
کد خبر: ۴۳۱۴۵۶
مدیر مدرسه باقرالعلوم رامهرمز:

روزه تمرین صبر و ایستادگی در برابر ناملایمات دنیوی است

مدیر مدرسه باقرالعلوم رامهرمز با بیان اینکه دین اسلام برای تربیت مسلمانان و آموزش صبر به آنها در برابر ناملایمات و موفقیت در زندگی اهتمام فراوانی دارد، گفت: روزه برای آموزش صبر و ایستادگی در برابر ناملایمات و سختی ها وضع شده است.
احکام روزه

حجت الاسلام سامی منصوری، مدیر مدرسه باقرالعلوم رامهرمز در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با تبریک ماه مبارک رمضان به اعزام مبلغان مدرسه در مساجد و روستاهای شهرستان اشاره و اظهار داشت: همکاری با دفتر امام جمعه شهرستان در راستای پاسخگویی به مسائل شرعی از فعالیت های دیگر طلاب  مدرسه در ماه مبارک رمضان است.

 

مدیر مدرسه باقرالعلوم رامهرمز در ادامه با اشاره به اعزام بیش از 40 مبلغ در سطح روستاها و مساجد شهرستان، ابراز داشت: مباحث اعتقادی، خانواده دینی، معرفت الهی، خودسازی، ماه مبارک رمضان و نقش آن در ارتباط با خداوند از فعالیت های تبلیغی و محور سخنرانی مبلغان در این ماه کریم خواهد بود.

 

حجت الاسلام منصوری ماه مبارک رمضان سفره را سفره کرامت الهی که هیج انسان عاقلی آن را از دست نخواهد، دانست و در ادامه گفت: همت و تلاش انسان در بهره بری از این سفره کریمانه متفاوت است و در پایان ماه شاهد آن خواهیم بود که انسان ها در عدم کسب فیض بیشتر از این ماه دچار ناراحتی و افسوس خواهند شد.

 

این مقام مسؤول در ادامه با اشاره سختی های غیرقابل مقایسه قیامت با سختی های دنیا خاطرنشان کرد: صبر و ایستادگی از جمله فلسفه های اصلی روزه است و بی صبری عدم موفقیت در همه زمینه ها را در پی خواهد داشت در حالی که دین اسلام برای تربیت مسلمانان و آموزش صبر به آنها در برابر ناملایمات و موفقیت در زندگی روزه را وضع کرده است.

 

وی در پایان با اشاره به موفقیت و شکیبایی انسان در برابر ناملایمات زندگی که براساس صبر در روزه داری حاصل می شود، تصریح کرد: آمادگی و بهره مندی از ماه مبارک رمضان، درک شب قدری که بهتر از ماه رمضان است را در پی خواهد داشت و در غیر این صورت فضیلت بهره مندی از چنین شب عظیمی را از دست خواهد داد./9456/303/ب2

ارسال نظرات