۲۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۵
کد خبر: ۴۳۱۴۵۸
مدیر کل تبلیغات اسلامی لرستان:

موازی کاری دستگاه های فرهنگی از اساسی ترین مشکلات عرصه فرهنگ است

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان با بیان این که موازی کاری دستگاه های فرهنگی مشکل عرصه فرهنگ است، گفت: نتیجه این کار از بین رفتن مسؤولیت پذیری و پراکنده کاری است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان

حجت الاسلام سعید مهدوی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، فرهنگ شامل تمام ابعاد زندگی فردی و اجتماعی انسان می شود.

 

وی با اشاره به فعالیت متصدیان فرهنگی عنوان داشت: مهم ترین مشکل ما در این عرصه نبود انسجام و پراکنده کاری است.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان با بیان این که در حوزه فرهنگ نیازمند تشکیل ستاد هستیم، تشکیل ستاد از سوی شورای عالی در این راستا امری مهم برای سیاست گذاری، نظارت، هدایت و پشتیبانی فرهنگی است و این مسأله در حد سخن و نشست ها باقی ماند.

 

وی با اشاره به فعالیت دستگاه های متعدد در حوزه فرهنگ، خاطرنشان کرد: امروز شاهد موازی کاری هستیم و این مشکلی بزرگ در این عرصه است.

 

حجت الاسلام مهدوی یادآور شد: موازی کاری و دخالت دستگاه های متولی فرهنگ در کار یکدیگر موجب شده تقسیم وظایف صورت نگیرد و کم کاری هر دستگاهی به دوش دیگری افتاده می شود.

 

وی بی برنامگی متصدیان فرهنگی را مشکلی بزرگ خواند و گفت: از بین رفتن مسؤولیت پذیری و ولنگاری نتیجه این امر شده است.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان با اشاره به ورود بخش های مردمی در حوزه فرهنگی، خاطرنشان کرد: اگر این نهادها هدایت و ساماندهی نشوند در حوزه فرهنگ با چالش ها و مشکلات روبه رو می شویم.

 

وی نبود هدایت و نظارت در حوزه فرهنگ را عامل سلیقه ای عمل کردن دانست و افزود: متصدیان و متولیان فرهنگی به صورت ریشه ای مشکلات فرهنگی را برطرف نمی کنند و موجب می شود مشکلات فرهنگی ما همچنان پابر جا باشد.

 

حجت الاسلام مهدوی با تأکید بر ضرورت تشکیل ستاد فرهنگی از سوی شورای عالی فرهنگ، بیان داشت: هماهنگ شدن دستگاه های فرهنگی و یا تقسیم کار در حوزه فعالیت های فرهنگی می تواند بخشی از مشکلات در عرصه فرهنگ را برطرف کند./9459/303/ب2

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۶
احسنت
0
0