۲۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۰
کد خبر: ۴۳۱۴۶۸
استاد حوزه علمیه بابل:

مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان در گرو استفاده از کارکرد قوی مساجد است

استاد حوزه علمیه بابل با اشاره به کارکرد قوی مساجد در مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان، گفت: اگر نوجوان و جوان ما در محیط مسجد رشد کند، قطعاً یک نیروی ارزشی ، معتقد و مومن به بار خواهد آمد.
نشست مبلغان دینی بندپی بابل نشست مبلغان دینی بندپی بابل نشست مبلغان دینی بندپی بابل محمدعلی حاجی زاده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام محمدعلی حاجی زاده، استاد حوزه علمیه بابل، امروز در دیدار روحانیون و مبلغان دینی منطقه بندپی بابل با بیان اهمیت قدرشناسی از دقایق و لحظات ماه مبارک رمضان، گفت: ماه مبارک رمضان فرصتی استثنایی برای نشستن در کنار سفره گسترده رحمانی رحمت الهی است تا روح و جان انسان با این معنویت تغذیه شود.

 

وی از رحمت الهی در ماه مبارک رمضان به عنوان نسیم هایی روح نواز نام برد و افزود: فرصت ماه مبارک رمضان فرصتی بی نظیر است و خوشا به حال کسانی که خوب این ماه بزرگ را درک کنند.

 

مسؤول شورای فرهنگ عمومی بندپی غربی، به تشریح هدف غایی و نهایی انسان در فلسفه آفرینش پرداخت و تأکید کرد: رسیدن به مقام قرب الهی و کسب بالاترین سطح مکارم اخلاق براساس برنامه و دستورات الهی، هدف نهایی خلقت انسان است.

 

وی ادامه داد: انسان باید در زندگی دنیایی با کنترل خواسته ها و نفسانیات خود، به دنبال به دست آوردن گوهر گرانقدر وجود خود که همانا الهی شدن است، تلاش کند.

 

حجت الاسلام حاجی زاده فرصت تبلیغ در ماه مبارک رمضان را برای مبلغان دینی گرانقدر دانست و خاطرنشان کرد: حضور پرشور  مردم در ایام ماه مبارک رمضان در مساجد فرصتی ارزشمند برای تبیین فرهنگ دینی و بازخوانی اندیشه های اخلاقی و معنوی اسلام برای جامعه است.

 

وی با اشاره به جایگاه مساجد از نگاه اسلام، گفت: مسجد جایگاه نزول برکات و خیرات آسمانی است که حضور در این مکان مقدس، آرامشی وصف ناپذیر به انسان می دهد.

 

استاد حوزه علمیه با اشاره به همزمانی ایام ماه مبارک رمضان با تعطیلات تابستانی مدارس و دانشگاهها، تاکید کرد: با همکاری امامان جماعت مساجد، پایگاه های بسیج، کانون های فرهنگی و فعالان مساجد می توان برنامه های مناسبی را با تشکیل کلاس های علمی، هنری، آموزشی در مساجد برگزار کرد.

 

وی بر تلاش بیشتر امامان جماعت و مبلغان دینی برای محور قرار دادن مساجد به عنوان پایگاه مهم اسلام تأکید کرد و افزود: اگر نوجوان و جوان ما در محیط مسجد رشد کند، قطعاً یک نیروی ارزشی، معتقد و مومن بار خواهد آمد.

 

حجت الاسلام حاجی زاده با بیان این مطلب که مهم ترین شاخصه توسعه هر کشور، نیروی انسانی آن کشور محسوب می شود، اظهار  داشت: جامعه ای می تواند برای آینده خود پیشرفت همه جانبه ای را متصور باشد که از نیروهای انسانی جوان خود، در ایام فراغت به بهترین نحو بهره بگیرد.

 

وی با اشاره به کارکرد مساجد در صدر اسلام و تأکید بر محور بودن مساجد در همه فعالیت های جامعه اسلامی، تصریح کرد: نباید کارکرد مساجد تنها معطوف به برگزاری نمازهای جماعت، مراسم ختم اموات تبدیل شود بلکه نگاه تربیتی و کارکردی مساجد برای جامعه اسلامی باید مورد توجه باشد./1313/202/ب2

ارسال نظرات