۲۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۹
کد خبر: ۴۳۱۵۶۳
در آئین بیان باورهای قرآنی مطرح شد؛

سازش با طاغوت غرب مسیر تحقق عزت نیست

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه عزت و ذلت در اختیار خداوند است، گفت: در زمان حاضر همه به دنبال عزت هستیم این در حالی است که برخی از مسؤولان ما با شعار اینکه می‌خواهیم عزت را به پاسپورت ایرانی برگردانیم وارد رقابت‌های انتخاباتی شده‌اند.
حجت الاسلام والمسلمین محمد حاج ابوالقاسم دولابی نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری:

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام محمد حاج ابوالقاسم، عصر امروز در آئین بیان نکات تفسیری مراسم عظیم ترتیل خوانی که در شبستان بزرگ امام خمینی(ره) آستان مقدس حضرت معصومه(س) برگزار شد به بیان پنچ نکته از باورهای قرآنی مسلمانان پرداخت و گفت: آیه ۲۵۶ سوره بقره به ما می آموزد اگر انسان تحت ولایت خدا نباشد تحت ولایت طاقوت است؛ راه سومی برای این حقیقت وجود ندارد بر این اساس کسی که تحت ولایت خدا باشد باید تحت ولایت رسول خدا(ص) و ائمه اطهار(ع) قرار بگیرد.

 

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه در زمان غیبت این انسان مسلمان بر مدار این اعتقاد باید تحت ولایت ولی فقیه قرار بگیرد، اظهار کرد: امام خمینی(ره) می‌فرماید«آنانی که تحت ولایت خدا هستند تحت ولایت فقیه قرار دارند؛ اگر ولایت فقیه نباشد طاغوت است. یا خدا یا طاغوت اگر رئیس جمهور تحت ولایت خدا نباشد طاغوت است».

 

حجت‌الاسلام حاج ابوالقاسم با اشاره به اینکه در زمان حاضر شاهد آن هستیم که برخی استدلال می‌کنند که می‌شود مؤمن بود اما با نظام طاغوت غرب سازش کرد، گفت: این نگاه با متن صریح قرآن تعارض دارد؛ رهبر معظم انقلاب فرموده اند«گاهی از برخی زبانهای شنیده می‌شود چه مطلب درستی است که ما با نظام مسلط دنیا چالش داریم این یک واقعیت است؛ طبیعت اسلام این است که با طاغوت تعارض دارد.»

 

وی ادامه داد: کفر به طاغوت در زمان ما یعنی کفر به همین نظام های سلطه دنیا است؛ کسی که در محدود حکومت الله قرار گرفت دیگر در منظومه اعتقادی او نمی‌تواند سازش با طاغوت غرب را بپذیرد.

 

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه عزت و ذلت در اختیار خداوند متعال است، اظهار کرد: در زمان حاضر همه به دنبال عزت هستیم این در حالی است که برخی از مسؤولان ما با شعار اینکه می‌خواهیم عزت را به پاسپورت ایرانی برگردانیم وارد رقابت‌های انتخاباتی شده‌اند؛ قرآن عوامل عزت را در آیه ۱۳۹ سوره نساء چنین برشمرده است که عزت در اختیار خداست.

 

وی با اشاره به متن صریح این آیه که خداوند متعال فرموده است«الَّذِينَ يَتَّخِذُونَ الْكَافِرِينَ أَوْلِيَاءَ مِنْ دُونِ الْمُؤْمِنِينَ أَيَبْتَغُونَ عِنْدَهُمُ الْعِزَّةَ فَإِنَّ الْعِزَّةَ لِلَّهِ جَمِيعًا» گفت: خداوند متعال در این آیه می فرماید: همان کسانی که کافران را به جای مؤمنانْ سرپرست و دوست خود می گیرند؛ آیا عزت و قدرت را نزد آنان می طلبند؟ یقیناً همه عزت و قدرت فقط برای خداست.

 

حجت‌الاسلام حاج ابوالقاسم با بیان اینکه عزت در دوستی با کفار و منافقان نیست، اظهار کرد: به دست گرفتن ابتکار مایع عزت و مقابل آن ذلت است چنانچه که امیرمؤمنان(ع) فرمودند«فَوَاللَّهِ مَا غُزِيَ قَوْمٌ قَطُّ فِي عُقْرِ دَارِهِمْ‏ إِلَّا ذَلُّوا به خدا سوگند، هر ملّتى كه درون خانه خود مورد هجوم قرار گيرد، ذليل خواهد شد.»

 

وی افزود؛ مدافعان حرم از مصادیق مهم و برجسته این روایت حضرت علی(ع) هستند چرا که در خارج مرزها مقابل دشمنی هستند که داعیه ام القری جهان اسلام را دارد.

 

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه تبعیت از پیامبر خدا(ص) نشانه مَحبت خداست، اظهار کرد: گاهی گفته می‌شود که دل باید پاک باشد و رفتار تعیین کننده نیست؛ این در حالی است که خداوند در آیه ۳۱ سوره آل عمران به ما می‌آموزد که اگر کسی داعیه مَحبت خدا را داشته باشد این مَحبت باید در اعمال او نمایان شود.

 

حجت‌الاسلام حاج ابوالقاسم با اشاره به اینکه رهبر آسمانی مردم را به سوی خدا و رهبر دنیا طلب مردم را به سوی خود دعوت می کند، تصریح کرد: در آیه ۷۹ سوره آل عمران می‌خوانیم رهبر آسمانی بر اساس مبانی الهی عمل می‌کند بر این اساس حزب و جناحی که مردم را به سمت خود دعوت می‌کند نشان از پیروی از مبانی منفعت خودشان است و علامت تشیخص این حقیقت این است که باید در حقیقت عمل آن گروه بنگریم تا برای ما روشن شود که برای دین از منافع خود می گذرند یا خیر.

 

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه در فتنه سال ۸۸ شاهد آن بودیم که برخی برای تأمین حق ادعایی خود اسلام و نظام اسلامی را در معرض خطر قرار دادند، گفت: رسانه‌ها برای تأمین منافع خود اقدام به انتشار هر خبری می‌کنند تا رقیب خود را از گود رقابت خارج کنند؛ این در حالی است که رهبر معظم انقلاب می فرمایند: یک انسان انقلابی حقیقی حاضر است برای احقاق حق خود سکوت کند تا دین باقی بماند.

 

حجت‌الاسلام حاج ابوالقاسم با اشاره به اینکه تنها آیین قابل پذیرش اسلام است، تصریح کرد: آیه ۸۵ سوره آل عمران می‌فرماید هرکس غیر از اسلام دینی را برگزیند هرگز آمرزیده نمی‌شود و در آخرت از زیانکاران است./۸۳۷/پ202/ی

ارسال نظرات