۲۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۸
کد خبر: ۴۳۱۵۶۸
مسؤول اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزی خوزستان:

جوان ایرانی از ولنگاری فرهنگی بیزار است

مسؤول اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزی استان خوزستان با اشاره به رشادت های جوانان ایرانی در جبهه مقاومت، گفت: جوان ایرانی از ولنگاری فرهنگی بیزار و تنها نیازمند تغذیه فکری، فرهنگی و عقیدتی است.
جوان

حجت الاسلام اکبر محمدیان، مسؤول اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزی استان خوزستان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به محتوای ضعیف کتاب ها و مطالعه بسیار کم معلمان که سبب کم رنگ شدن مسأله دیانتی دانش آموزان است، تصریح کرد: دانش آموزان برخوردار از نشاط معنوی هستند اما به دلیل عدم نگاه کلی، مسأله دیانت آنها مورد غفلت و بی توجهی قرار گرفته است.

 

مسؤول اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزی استان خوزستان اظهار داشت:  بی توجهی به نشاط معنوی دانش آموزان آنها را در بزنگاه های تهاجم فرهنگی دشمن به تنگنا می اندازد که منجر به ظهور برخی رفتارهای خارج از عرف در ظاهر، پوشش و سخن شده و نتیجه ظاهری آن گرایش دانش آموزان به درخواست ها و تهاجم فرهنگ غرب است.

 

حجت الاسلام محمدیان با اشاره به فعالیت های مؤثر و مثبت و جداگانه نهادهای انقلابی در زمینه فرهنگ سازی و مبارزه با ولنگاری فرهنگی ابراز داشت: ضرورت وجود قرارگاهی که نهادهای انقلابی و فرهنگی را هدفمندانه در کنار یکدیگر قرار دهد و از موازی کاری و هدر رفتن نیرو و برنامه جلوگیری کند، نیاز است.

 

این مقام مسؤول با بیان اینکه در خوزستان چنین قرارگاه مورد نیازی با حضور آیت الله موسوی جزایری شکل و فعالیت های هدفمند نهادهای فرهنگی در آن جامه عمل به خود پوشانیده است، اظهارداشت: فعالیت هایی همچون کارهای فرهنگی در مدارس، طرح معراج، بسیج فعال، برگزاری دوره های تابستانه، اردوهای متعدد، اعزام مبلغ و حضور فرهنگی مؤثر آنها در مدارس و میان دانش آموزان نتیجه چنین هماهنگی ها و هدفمندی هایی است که زیر پرچم نماینده ولی فقیه درخوزستان صورت می گیرد.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود تأسیس قرارگاه در هر استانی برای رویارویی با ولنگاری فرهنگی را خواستار شد و تصریح کرد: در چنین قرارگاهی تکمیل وظیفه هر کدام از تشکل ها و ارگان های در پازل فرهنگی چیده شده فرهنگی باعث خواهد شد تا مخاطبان و تأثیرگذاری بیشتری داشته باشیم.

 

مسؤول اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزی استان خوزستان با اشاره به انجام فعالیت های فرهنگی به صورت پراکنده و غیر متمرکز گفت: برخی نهادها و سازمان ها وظایف محوله را به بهترین شکل ممکن انجام می دهند و عدم همکاری دیگر حوزه ها چنین فعالیت هایی را بی اثر می کند.

 

حجت الاسلام محمدیان در پایان وحدت رویه و تقسیم کار مشترک در فعالیت های فرهنگی نهادهای مسؤول را خواستار شد و تصریح کرد: جوانان ایرانی به دور از ولنگاری فرهنگی و تنها نیازمند تغذیه فکری، فرهنگی و عقیدتی هستند و بهترین شاهد بر این مدعا حضور آنها در جبهه مقاومت و جان فشانی است که در دامن نظام اسلامی و نهادهای فرهنگی آن رشد و به چنین اعتقادی رسیدند./302/9456/ب1

ارسال نظرات