۲۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۷
کد خبر: ۴۳۱۶۰۹
امام جمعه تبریز:

تفسیر عملی قرآن رغبت به این کتاب شریف را بیشتر می کند

آیت الله شبستری گفت: تفسیر عملی قرآن که مهم‌ترین تفسیر این کتاب الهی است سبب رغبت و توجه بیشتر مردم به این کتاب آسمانی خواهد شد.
آیت الله مجتهد شبستری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت‌الله محسن مجتهد شبستری نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی در دیدار حامد شاکر نژاد، قاری بین‌المللی قرآن کریم، قرآن را کتاب حیات‌بخش بشری و هدایت‌گر انسان دانست و اظهار داشت: رمضان ظرف نزول قرآن کریم است.

 

وی با تأکید بر بهره‌گیری از فرصت رمضان در استفاده از ظرفیت‌های عظیم قرآن کریم، خاطرنشان کرد: قرآن کریم کتاب هدایت و نور الهی است و سبب‌ساز تحول در جان انسان است و شنیدن و استماع آیات آن به قلب و روح او تحول و نورانیت می‌دهد.

 

امام‌جمعه تبریز عمل به قرآن و هدایت‌های آن را غایت قصوی از نزول این کتاب شریف خواند و تصریح کرد: قرآن کتاب رحمت و مایه معنویت در میان بشریت است و امید است که تمام مسلمانان جهان مورد رحمت الهی قرار گیرند و به آموزه‌های این کتاب شریف عالم و عامل باشند.

 

وی قرائت، استماع با صوت خوش و ترتیل قرآن را مقدمه‌ای برای عمل به این کتاب شریف دانست و ابراز داشت: تفسیر عملی قرآن که مهم‌ترین تفسیر این کتاب الهی است سبب رغبت و توجه بیشتر مردم به قرآن کریم خواهد شد، تفسیر عملی قرآن موجب تمایل بیشتر مردم به این کتاب شریف است.

 

عضو خبرگان رهبری ماه رمضان را ماه قرآن و تلاوت آیات روح‌بخش آن عنوان کرد و افزود: سفرهای قرآنی در این ماه شریف بر اثرات معنوی آن می‌افزاید و در حقیقت دارای تأثیرات معنوی است، ازاین‌رو بسیار بااهمیت و ارزشمند است.

 

وی در ادامه شهدای حرم را مدافعان اسلام در خارج از مرزهای کشور خواند و فداکاری‌های آن‌ها را سبب حفظ و حراست از خطوط جبهه مقاومت تشریح کرد و ابراز داشت: دیدار با خانواده‌های شهدای حرم خود تفسیر عملی قرآن کریم است و جا دارد سفرهای قرآنی توأم با دیدار و دلجویی از خانواده‌های این عزیزان باشد.

 

رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت با بیان اینکه شهدای حرم از حریم قرآن و اسلام دفاع می کنند و ما وظیفه داریم از خانواده های آن ها دلجویی کنیم، تأکید کرد: سر زدن به خانواده های این عزیزان سبب دلگرمی آن ها خواهد بود، از این رو این مهم نباید فراموش شود./202/854/ب1

ارسال نظرات