۲۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۷
کد خبر: ۴۳۱۶۱۰
استاد حوزه علمیه:

گرایشات غلط سیاسی افراد را به انحطاط می‌کشاند

جچت الاسلام اکبر نژاد گفت: برخی از افراد که خدمات بسیاری را به انقلاب داشتند به دلیل انتخاب مسیر غلط در عالم سیاست به دشمن نظام تبدیل شدند.
سخنرانی مذهبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمدتقی اکبر نژاد، استاد حوزه علمیه شامگاه پنج‌شنبه 20 خرداد در مهدیه امام حسن مجتبی(ع)، گفت: خداوند در قرآن می‌گوید؛ شیاطین فقط از جنس اجنه نیستند و برخی از شیاطین نیز از جنس آدمیان نیز وجود دارند.

 

وی اضافه کرد: باید ببینیم شیطان انس چگونه در سیر و سلوک ما دست اندازی می‌کند؟ باید توجه کرد که هرگز شیطان نمی‌تواند به دست فرد سیگار بدهد اما شیطانِ انس می‌تواند دست انسان سیگار بدهد. در روز قیامت هم شیطان به مردم می‌گوید من تنها شما را خواندم و این شما بودید پیروی کردید.

 

حجت الاسلام اکبر نژاد، بیان داشت: درباره اعتیاد نیز این‌گونه است که بیشتر افراد با وجود اینکه آگاهی‌های زیادی وجود دارد افراد از طریق یک دوست که شیطان انس هست به راه کج کشیده می‌شود.

 

استاد حوزه علمیه اضافه کرد: رفیق بد آن‌قدر مهم است که اولیا و انبیای الهی هم به این موضوع بسیار تأکید دارند و امام علی(ع) حتی سطح ایمان افراد را بسامدی از دوستان افراد معرفی می‌کند.

 

وی درباره «دوست»، ابراز داشت: علت اینکه ما برخی از افراد مراوده می‌کنیم این است که ما تنها با برخی از افراد سنخیت داریم، ضمن اینکه دوستی فراتر از احوالپرسی‌های اجتماعی است، اما وقتی ارتباط عاطفی با افراد پیدا می‌کنیم، روح افراد نیز به هم نزدیک می‌کند.

 

استاد حوزه علمیه تصریح کرد: شیاطین انس در جریانات سیاسی هم نفوذ دارند، زیرا برخی افراد با ورود به جریانات آلوده به راه کج می‌روند. انسان قدم به قدم منحرف می‌شود و بعد در رده‌های بالای سیاسی حتی خدا و ولایت فقیه را نیز انکار می‌کند. 

 

وی اضافه کرد: جریان سیاسی مانند یک اتوبوس است که انسان را به یک مسیر می‌برد، پس باید افراد بسیار توجه کنند که پا در چه نوع حزب و جریان سیاسی می‌شوند.

 

حجت الاسلام اکبرنژاد گفت: در بحث ازدواج بسیار تأکید است که ملاک‌های تقوایی، الهی و اهل بیتی مورد توجه قرار بگیرد، زیرا وقتی زن و مرد باتقوا باشند یکدیگر را به بهشت دعوت می‌کنند. در داستان حضرت مسلم(ع) هم شاهد هستیم که زنان می‌آیند و همسران خود را از فرستاده اباعبدالله(ع) دور می‌کنند.

 

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: باید بسیار مراقب باشیم که همسران و فرزندان خود را به خانه چه کسانی می‌بریم، زیرا برخی از خانواده‌هایی که ایراد دارند دقیقا می‌توانند در زندگی ما تاثیر بگذارند. باید فرزندان خود را به مسجد ببریم، زیرا محیط هم بسیار مهم است و می‌تواند روی افراد تاثیر بگذارد.

 

حجت الاسلام اکبر نژاد در پایان، گفت: متاسفانه برخی از افراد که خدمات زیادی داشتند و برای جریان نظام و انقلاب هم تلاش کرده بودند به دلیل مراوده با شیاطین انس به دشمن نظام و انقلاب تبدیل شدند./202/856/ب1

ارسال نظرات