۲۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۳
کد خبر: ۴۳۱۶۱۶

عناوین مسابقات فرهنگی حرم رضوی در ماه رمضان

رییس اداره تولیدات فرهنگی آستان قدس رضوی گفت: مسابقه چندرسانه ای «تا بهشت» و مسابقه پیامکی «ترنم وحی» روزانه در ماه مبارک رمضان ویژه عموم زائران و مجاوران بارگاه ملکوتی ثامن الحجج(ع) برگزار می شود.
مسابقه فرهنگی

حجت الاسلام علی پایاب، رییس اداره تولیدات فرهنگی آستان قدس رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، درباره مسابقات فرهنگی ویژه ماه رمضان اظهار کرد: تولیدات فرهنگی متنوع و فراوانی ویژه ماه مبارک رمضان به چاپ رسیده است که برخی از کتاب ها، منبع مسابقات فرهنگی حرم مطهر رضوی است.  

 

وی تصریح کرد: مسابقات فرهنگی طراحی شده ویژه ماه مبارک رمضان محدودیت سنی ندارد و عموم زائران و مجاوران می توانند در آن ها شرکت کنند.

 

مسابقه چندرسانه ای «تابهشت»

حجت الاسلام پایاب با اشاره به مسابقه چندرسانه ای «تابهشت» عنوان کرد: محور های مسابقه چندرسانه‌ای «تا بهشت» قرآن کریم، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه است که در کتاب «تا بهشت» به آن ها پرداخته شده است.

 

وی افزود: روزانه یک جلد از کتاب «تا بهشت» تألیف شده و در برنامه های تفسیر موضوعی قرآنِ حجت الاسلام والمسلمین رئیسی و درس هایی از قرآن حجت الاسلام والمسلمین قرائتی توزیع می شود.

 

رییس اداره تولیدات فرهنگی آستان قدس رضوی متذکر شد: محتوای این کتاب هر روز در پرتال آستان قدس رضوی جهت بهرمندی زائران و مجاوران از طریق اینترنت نیز بارگذاری می شود.

 

ترنم وحی؛ هر روز یک سؤال

وی عنوان کرد: مسابقه يك روز، يك سوال با عنوان «ترنم وحی» ويژه مراسمات ترتيل حرم مطهر رضوی است که روزانه یک سؤال چهار گزینه ای از آن جزء قرآن کریم که در جمع زائران و مجاوران حرم رضوی تلاوت شده است، مطرح می شود.

 

حجت الاسلام پایاب تصریح کرد: سؤال مربوطه از طریق تریبون بارگاه منور رضوی، پرتال آستان قدس و رسانه های جمعی اطلاع رسانی می شود و اهدای جوایز برندگان آن روزانه صورت می گیرد.

 

110 نفر؛ برنده کمک هزینه سفر به عتبات

وی خاطرنشان کرد: علاقه مندان به شرکت در مسابقه ترنم وحی می توانند گزینه صحیح هر پرسش را به سامانه پیامکی 3000802222 ارسال کنند که پس از ماه مبارک رمضان به 110 نفر از برندگان به قید قرعه جوایزی اهدا می شود.

 

رییس اداره تولیدات فرهنگی آستان قدس رضوی یادآور شد: جایزه این مسابقه برای زائران کمک هزینه سفر به مشهد مقدس و برای مجاوران حرم مطهر امام رضا(ع) کمک هزینه سفر به عتبات عالیات در نظر گرفته شده است./302/1308/ب1

ارسال نظرات