۲۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۹
کد خبر: ۴۳۱۶۳۹
تحلیل آیت الله طباطبایی نژاد درباره ولنگاری فرهنگی؛

تا زمانی که در یک اتاق بنشینیم و جدای از واقعیات جامعه تصمیم بگیریم کاری از پیش نخواهیم برد

آیت‎الله طباطبایی‎نژاد با اشاره به این که یکی از توجهات امام خمینی(ره) تبدیل فرهنگ طاغوت به فرهنگ انقلابی و اسلامی بود، گفت: شورایی تشکیل دادند که متشکل از شخصیت‎های مهم نظام بودند و به دنبال این بودند که فرهنگ طاغوتی به فرهنگ اسلامی تبدیل شود.
آیت الله طباطبایی نژاد
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیتالله طباطبایینژاد در خطبههای این هفته نماز جمعه اصفهان که در مصلای امام خمینی(ره) برگزار شد، با اشاره به سالگرد فرمان امام خمینی(ره) برای تشکیل شورای انقلاب فرهنگی، گفت: امام(ره) تمام جنبههای زندگی ما را در نظر گرفتند به فقرا توجه کردند، دستور دادند به همه کمک کنید و در روستاها خدمت کنید و  جهاد سازندگی را پایهریزی کردند که کارهای مختلفی را در روستاها انجام دادند.

امام جمعه اصفهان ابراز کرد: یکی از توجهات امام خمینی(ره) تبدیل فرهنگ طاغوت به فرهنگ انقلابی و اسلامی بود، شورایی تشکیل دادند که متشکل از شخصیتهای مهم نظام بودند و به دنبال این بودند که فرهنگ طاغوتی به فرهنگ اسلامی تبدیل شود، قوانینی تصویب کردند و کارهای خوبی کردند اما آن چه که باید انجام بگیرد به نظر من انجام نگرفته است.

وی ادامه داد: متأسفانه در همه دولتها بودجه فرهنگی کمتر بوده است و هم این که در یک اتاق بنشینیم و فکر بکنیم و جدای از جامعه باشیم کاری را از پیش نمیبرد، من به عنوان رییس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر عرض میکنم که ستاد احیا هم بدون مردم کاری پیش نمیبرد، بدون همت مردم نمیشود کار کرد.

آیتالله طباطبایینژاد با بیان این که متأسفانه مردم ما و حزبالهیها ما گاه نسبت به گناهانی همچون سگگردانی در جامعه حساسیت نشان نمیدهند، خاطرنشان کرد: نسبت به راننده زن بدحجاب حساسیت نشان نمیدهند، اگر میترسید حزبالله نیستید، گاه در یک مغازه اغذیهفروشی یک زن بدحجاب در کنار یک مرد کار میکند، باید مجوز این گونه مغازهها را لغو کرد.

وی بیان کرد: مردم اگر نباشند دست دولت بسته است؛ نه نیروی انتظامی، نه بقیه بخشها و قسمتها کاری میتوانند بکنند، این انقلاب فرهنگی را امام(ره) درست کرد نه توانستند کاری در دانشگاهها بکنند و از اختلاط جلوگیری بکنند، همهاش با حرف و جلسه گذاشتن میگذرد، امر به معروف و نهی از منکر کار فرد خاصی نیست، نه مخصوص رهبر و نماینده رهبر و نه مخصوص نیروی خاصی همچون نیروی انتظامی است، تمام مردم باید شروع کنند.

نماینده ولیفقیه در استان اصفهان ابراز کرد: امام(ره) فرمودند که آن چه که ما را میترساند حمله نظامی نیست، بلکه حمله فرهنگی است، در حد گفتن باید امر به معروف و نهی از منکر کنیم، در بخشی از سایتها سفره ناهار در ماه مبارک رمضان را در سایتها پخش میکنند یا عکسهای بیحجاب خود را در سایتها منتشر میکنند، اگر شرکت مخابرات میتواند این افراد را شناسایی و دستگیر کند و این کار را صورت ندهد، خیانت کرده است.

وی ابراز کرد: برخی افراد هستند که با روزه و حجاب مقابله میکنند، منافق هستند و منافقان بدتر از کافران هستند، شرکت مخابرات میتواند این افراد را پیدا کند و نمیشود که همین طور دست روی دست گذاشت، رهبر معظم انقلاب در جلسه با نمایندگان و خبرگان روی مسائل فرهنگی حساس شدند و گفتند ما ولنگاری در قضیه فرهنگی داریم و خطاب من به حزبالله این است که رهبر معظم انقلاب به شما افتخار میکند و باید کاری کنیم که همین طور هم باشد./914/پ201/ج

ارسال نظرات