۲۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۲
کد خبر: ۴۳۱۶۴۹
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی:

معضل بیکاری مایه شرمندگی برای نظام مقدس جمهوری اسلامی است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: بیکاری مایه شرمندگی نظام است و می طلبد مسؤولان برای حل این معضل اقدام کنند.
امام جمعه ارومیه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی امروز در خطبه های عبادی سیاسی نمازجمعه با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با نمایندگان مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان باید در قبال مسؤولیت خود و قسمی که خورده اند متعهد باشند.


وی افزود: نمایندگان و مسؤولان باید توصیه های مقام معظم رهبری را جدی بگیرند و در نظر داشته باشند که با قبول مسؤولیت فردای آخرت در محضر الهی پاسخگو هستند.


امام جمعه ارومیه با اشاره به فرمایشات رهبرمعظم انقلاب بیکاری را مایه شرمندگی نظام دانست و تصریح کرد: لازم است مسؤولان در این رابطه بی تفاوت نبوده و برای حل این مشکل گام بردارند.


حجت الاسلام والمسلمین قریشی با اشاره به مسأله قاچاق گفت: مسؤولان باید جلوی قاچاق را بگیرند و مردم هم باید از خرید کالاهای قاچاق خودداری کنند.


وی با اشاره به مرزی بودن منطقه جغرافیایی استان خاطر نشان کرد: اگر مردم دست به دست هم دهند و جنس قاچاق نخرند مشکلات بسیاری از جمله بیکاری در منطقه حل خواهد شد.


حجت الاسلام والمسلمین قریشی حضور بانوان در عرصه کار را باتوجه به ضرورت و نیاز جامعه لازم دانست و گفت: از نظر شرعی و نظام انقلاب زنان باید در مراکز درمانی و آموزشی عهده دارمسؤولیت شوند و مشاغلی از قبیل معلمی، پزشکی و پرستاری را برعهده بگیرند.


وی مهم ترین مسؤولیت زن را تربیت فرزند و مدیریت امور خانه عنوان کرد و گفت:بهتر است  بانوان ما در حد نیاز و ضرورت جامعه وارد محیط کار شوند و این مبحث به حد تعدیل برسد.


نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با اشاره به جمع خوانی قرآن کریم گفت: باید به جمع خوانی قرآن اهمیت داده و خود و فرزندانمان را به قرآن خواندن عادت بدهیم.


استاد حوزه و دانشگاه قرآن خواندن را موجب نزول رحمت الهی دانست و افزود: نشست و برخاست با قرآن به زندگی برکت می دهد.


حجت الاسلام والمسلمین قریشی حفظ حرمت ماه مبارک رمضان را وظیفه آحاد مردم دانست و تصریح کرد: روزه خواری علنی و تظاهر به معصیت حرمت رمضان را شکسته و حرمت شکنی سبب نزول عذاب الهی می شود.


نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی تأکید کرد: اگر در جامعه مردم جلودار معصیت نباشند عذاب الهی گریبان گیر کل جامعه خواهد شد.


وی ضمن بیان مباحث اخلاقی در محیط خانواده گفت: عذرخواهی در مقابل اشتباهات سبب تحکیم بنیان خانواده می شود بنابراین سعی کنیم با عادت دادن خود به عذرخواهی جلوی کینه و کدورت ها را بگیریم./201/936/ب1

ارسال نظرات