۲۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۵
کد خبر: ۴۳۱۶۵۶
امام جمعه بندرعباس:

ماه رمضان بهترین فرصت برای خودسازی است

امام جمعه بندرعباس، ماه رمضان را بهترین فرصت برای خودسازی دانست و گفت: غیبت یکی از بدترین انحرافات اخلاقی است که سبب تباه شدن عبادات و حسنات زندگی انسان می‌شود.
امام جمعه بندرعباس آیت الله نعیم ‌آبادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، آیت‌الله غلامعلی نعیم‌آبادی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه بندرعباس با اشاره به فرارسيدن ماه مبارك رمضان با اشاره به برکات و آثار روزه گفت: روزه گرفتن افزون بر سودهاي فراوان در بخش سلامت جسمي سلامت روحي و رواني نيز به همراه دارد.

 

وی ضمن مهم برشمردن نگرش صحيح به ماه مبارك رمضان افزود: كسب معرفت لازم درباره مقام، موقعيت و جايگاه ماه مبارك رمضان بستر مناسبي براي استفاده بهينه از بركات اين ماه را فراهم آورده و راه‌گشاي كيفيت برخورد و چگونگي رفتار با آن نيز مي‌شود.

 

امام جمعه بندرعباس از اين ماه به عنوان بهترين فرصت براي خودسازي بندگان خداوند ياد کرد و گفت: انسان در اين ماه فرصت مناسبي برای بررسی و تفکر در عملكرد خودش به دست می آورد.
 

وی، ماه رمضان را ماه تقوا خواند و ابراز داشت: انسان باید زبان‌ خود را در این ماه کنترل کنید و عبادت و روزه‌داری خود را با یک غیبت و یا حرف نادرست باطل نکند.

 

امام جمعه بندرعباس در ادامه با تاکید بر اینکه انسان باید حاکمیت فکر و زبانش را به ویژه در ماه رمضان داشته باشد تصریح کرد: انسان نباید بدون تفکر کلامی بگوید و تسلط در وجود انسان با تهذیب نفس سبب سعادت آخرت و دنیا تامین شده است.

 

آیت الله نعیم آبادی، اهمیت این ماه در اسلام و جهان از این ماه به عنوان یکی از ظرفیت‌های مهم ملسمانان یاد کرد و اظهار داشت: در این ماه مسلمانان از هر مذهب و قشری عقاید خود را با روزه گرفتن و به جا آوردن اعمال مخصوص نشان می‌دهند.
 

نماینده ولی فقیه در هرمزگان، از ماه مبارك رمضان بعنوان بافضيلت‌ترين ماه‌هاي سال یادکرد و با تاکید بر حفظ حرمت ماه رمضان افزود: فريضه الهي روزه مانند ديگر فرايض تاثيرات قابل توجه خود را بر روح آدمي مي‌گذارد.

 

وی، جاه و مقام را عمده‌ترین وسوسه شیطان در برابر انسان‌ها و سوسه دانست که انسان را دیوانه کرده و به سوی انحراف می‌کشاند.
 

امام جمعه بندرعباس همچنین غیبت را یکی از بدترین انحرافات اخلاقی عنوان کرد و گفت: غیبت سبب تباه شدن عبادات و حسنات زندگی انسان می‌شود و جای غیبت کننده در قعر جهنم است.

 

امام جمعه بندرعباس در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرا رسیدن سالروز وفات حضرت خدیجه (س) و ولادت امام حسن مجتبی (ع) اذعان داشت: کمک‌ها و حمایت‌های کسانی همانند حضرت خدیجه (س) زمینه توسعه و ترویج اسلام را فراهم آورد و باید توجه داشت که این گونه شخصیت‌ها می‌توانند الگوی برای تک تک مسلمانان نیز باشند.
 

آیت الله نعیم آبادی در بخش پایانی سخنان خود، با اشاره به روز جهاد کشاورزی، توجه به مسائل و مشکلات روستائیان و کشاورزان و باغداران و تولیدکنندگان این حوزه را رسالت مهم این سازمان عنوان و بر حمایت هر چه بیشتر از این قشرهای زحمتکش تاکیدکرد./201/851/ب1

ارسال نظرات