۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۴
کد خبر: ۴۳۱۶۹۶
استاد حوزه علمیه:

جشن‌های رمضان صدا و سیما متناسب با فرهنگ اسلامی باشد

استاد حوزه علمیه ضمن انتقاد از صدا و سیما، گفت: جشن‌های رمضان صدا و سیما با نمایش برخی گناهان مورد رضایت امام زمان(عج) نیست.
قرنی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام حسین قرنی استاد حوزه علمیه به مناسبت ماه مبارک رمضان شامگاه جمعه 21 خرداد در مهدیه تهران به سخنرانی پرداخت و گفت: دومرتبه از مراتب معرفت در اصطلاح اهل عرفان به دوعالم حضور و محضر تعبیر می‌شود، منظور از عالم حضور عالمی است که سالک در طریق معرفت به مقامی می‌رسد که جز خدا از چشم او ساقط می‌شود.

 

وی افزود: عالم محضر عالمی است که سالکان طریق معرفت به این ایمان رسیدند که در آن خدا را ناظر و حاضر بر خود می‌بینند.

 

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه عالم حضور و محضر درباره امام زمان(عج) نیز مصداق پیدا می‌کند، عنوان کرد: این بدین معنا است که برخی مردم به مرتبه‌ای می‌رسند که امام زمان(عج) را دیده و نسبت به او معرفت حضوری پیدا می‌کنند، به‌عنوان‌مثال سید بحرالعلوم در حرم امیرمومنان(ع) به عالم حضور راه پیداکرده بودند طوری که هنگام مرگ به پسرش می‌گوید من سرشانه ولی‌عصر(ع) نهاده و گرمای وجود او را حس کردم.

 

حجت‌الاسلام قرنی اظهار داشت: در عالم حضور انسان امام زمان(عج) را نمی‌بیند اما به این ایمان رسیده است که بر او ناظر است، اما در عالم محضر به‌یقین و باور رسیده است که امام زمان(عج) او را می‌بیند.

 

وی افزود: عالم محضر فرش عالم معرفت است یعنی حداقل ایمان به خدا و امام زمان(عج) این است که آنها را ناظر بر خود دید، اگر کسی نگاه خدا و امام زمان را بر خود ناظر نبیند به آنها ایمان ندارد.

 

استاد حوزه علمیه ادامه داد: کسانی که خدا و امام زمان(عج) را بر خود ناظر ببینند گناه نمی‌کنند، به همین علت امام راحل می‌فرمایند که عالم محضر خداست در محضر او گناه نکنید.

 

حجت‌الاسلام قرنی ضمن گلایه از صداوسیما، ابراز کرد: در ماه مبارک رمضان به‌جای اینکه صداوسیمای ما به‌عنوان یک دانشگاه دینی عمل کند با برپایی جشنی به نام رمضان گناهانی را به نمایش می‌گذارد که بر قلب امام زمان(عج) خنجر می‌زند، ما این جشن‌ها را نمی‌خواهیم اجازه بدهید مساجد و حسینیه‌ها در ماه رمضان کار خود را انجام دهند.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: عالم محضر خداست در محضر خدا گناه نکنید، اگر کسی کمتر از این را قبول داشته باشد ایمان ندارد./202/807/ب1

ارسال نظرات