۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۳
کد خبر: ۴۳۱۷۰۴
آیت‌الله مهمان‌نواز:

ماه رمضان فرصت مناسبی برای تمرین سبک زندگی اسلامی است

عضو سه دوره مجلس خبرگان رهبری گفت: ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای تمرین سبک زندگی اسلامی است تا با استفاده از اندوخته‌های این ماه بتوانیم در سایر ماه‌های سال نیز سبک زندگی دینی و اسلامی داشته باشیم.
آیت الله مهمان نواز- دیدار با مسؤولان آیت الله مهمان نواز- دیدار با مدیرکل و مسؤولان محیط زیست خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، آیت‌الله حبیب‌الله مهمان‌نواز، نماینده مردم استان خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری، امروز در جمع شماری از مسؤولان استان، با اشاره به جایگاه و اهمیت ماه مبارک رمضان، بر بهره‌گیری حداکثری از این فرصت معنوی تأکید کرد.

 

وی با بیان اینکه ماه رمضان موعد برکت و رحمت ویژه الهی و فرصتی برای بازگشت به سوی خداوند، توبه و مغفرت است، افزود: مردم در مورد ماه رمضان به سه دسته تقسیم می‌شوند که هر کدام از این دسته‌ها بنا به عمل خود در جایگاهی قرار می‌گیرند.

 

آیت‌الله مهمان‌نواز گفت: دسته نخست افرادی هستند که ماه رمضان برای آن‌ها با سایر ماه‌های سال تفاوتی نداشته و اهل نماز و روزه و تقوای الهی نیستند که این افراد از مکتب اسلام فاصله زیادی دارند.

 

وی ادامه داد: دسته دوم کسانی هستند که بدون مقدمه و آماده‌سازی معنوی وارد ماه رمضان شده و روزه می‌گیرند که این افراد از برکات و ثمرات ماه رمضان بهره‌مند خواهند شد.

 

آیت‌الله مهمان‌نواز خاطرنشان کرد: اما دسته سوم مؤمنانی هستند که برای ورود به ماه مبارک رمضان مقدمه‌چینی کرده و از ماه‌های رجب و شعبان خود را برای بهره‌مندی حداکثری از فرصت معنوی ماه رمضان مهیا می‌کنند که این افراد بیش‌ترین بهره‌ معنوی را از این ماه می‌برند.

 

عضو سه دوره مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: خوشبختانه غالب مردم جامعه اسلامی ما در دسته سوم قرار می‌گیرند که برای استفاده حداکثری از برکات و ثمرات ماه رمضان تمام تلاش خود را به کار می‌گیرند.

 

وی در ادامه با اشاره به وظایف مؤمنان در ماه رمضان، اظهار کرد: نخستین وظیفه فرد مؤمن در این ماه مبارک معرفت پیدا کردن نسبت به این ماه ارزشمند است زیرا شناخت فضائل و معرفت نسبت به ماه رمضان سبب قدر دانستن، نگه داشتن حرمت این ماه و پربار شدن عبادت‌ها می‌شود.

 

آیت‌الله مهمان‌نواز با بیان اینکه توبه به درگاه الهی دومین وظیفه فرد مؤمن در ماه رمضان است، ادامه داد: دور شدن از یاد خدا سبب انحراف از صراط مستقیم می‌شود و ماه رمضان بهترین فرصت برای بازگشت به سوی پروردگار و دست‌یابی به آرامش معنوی است.

 

وی با بیان اینکه تقویت پیوند با ائمه اطهار (ع) سومین رسالت مؤمنان در ماه مبارک رمضان است، خاطرنشان کرد: همه باید در این راستا تلاش کنیم چرا که ماه رمضان، ماه ائمه اطهار (ع) و به ویژه امام علی (ع) است ازاین‌رو باید در ماه رمضان برای مستحکم کردن پیوند خود با اهل بیت (ع) تلاش مضاعفی داشته باشیم.

 

نماینده مردم استان خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری گفت: ماه رمضان همچنین فرصت ذی‌قیمتی برای اقدام و عمل در زمینه سبک زندگی اسلامی مورد نظر رهبر معظم انقلاب است.

 

آیت‌الله مهمان‌نواز اظهار کرد: ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای تمرین سبک زندگی اسلامی است تا با استفاده از اندوخته‌های این ماه بتوانیم در سایر ماه‌های سال نیز سبک زندگی دینی و اسلامی داشته باشیم./202/9314/ب1

ارسال نظرات