۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۶
کد خبر: ۴۳۱۷۵۴
استاد حوزه علمیه قم:

منشأ نابسامانی های اجتماعی ریاست نااهلان بر جامعه است

استاد حوزه علمیه قم گفت: سکوت در برابر کفر خیانت به حق است و خاطی جرمش با سران جبهه کفر برابر بوده و اسلام ریشه نابسامانی های اجتماعی را در ریاست نااهلان بر جامعه می داند.
قرآن کریم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، خانم رانی زنجانی، استاد حوزه علمیه قم، ظهر امروز در مراسم ترتیل خوانی بانوان در شبستان نجمه خاتون(س) حرم حضرت معصومه(س) با بیان اینکه كلید خوشبختی جامعه در ریاست افراد لایق بر جامعه و رفتار عادلانه است، گفت: منشأ نابسامانی های اجتماعی در رياست نااهلان و قضاوت‏ های ظالمانه است که به همین دلیل اسلام به شدت حکومت طاغوت را بر جامعه اسلامی نفی می کند.

 

وی افزود: امام باقر (ع) در حدیثی دروغگویی را در جامعه اسلامی بدتر از شراب خواری عنوان می‌کنند و می‌فرمایند «دروغ از شراب خواری بدتر است، ولی ز آن بدتر افترا به انسان بی‌گناه و مؤمن است» بنابراین در جامعه‌ای که دروغ فراگیر و رایج بوده و افترا زدن کراهت خود را از دست داده آن جامعه از مسیر اسلام خارج شده و در سراشیبی انحراف قرار گرفته است.

 

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: آیات جزء پنجم قرآن کریم راز داری را از شاخصه های زن و مرد مؤمن و سیاستمداران جامعه اسلامی عنوان می‌کند و امام صادق ‏(ع) در این زمینه روایتی دارند که می‌فرمایند «كسی كه اسرار ما را فاش كند، همانند كسی است كه به روی ما شمشير كشیده باشد» که این حدیث حضرت نشان می‌دهد کسی که اسرار دیگران را فاش می‌کند چه اسرار کشوری و چه اسرار مردم را دشمن ولایت بوده و باید با او به حکم یک دشمن محاربه شود؛ بنابراین نشست و برخاست مسؤولان با کسانی که به جاسوسی و فاش کردن اسرار نظام اسلامی شهرت دارند خیانت به اهل بیت(ع) و اسلام و در یک کلام خیانت به خداوند است.

 

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به آیه ۱۳۳ سوره نساء «إِنْ يَشَأْ يُذْهِبْکُمْ أَيُّهَا النَّاسُ وَ يَأْتِ بِآخَرينَ وَ کانَ اللَّهُ عَلي‏ ذلِکَ قَديرا» گفت: زمانی که این آیه نازل شد رسول خدا (ص) دست مبارک خود را بر پشت سلمانِ فارسی زد و فرمود «آن جمعيت كه خدا می‏ آورد، از قوم فارس هستند و پيامبر(ص) با اين سخن خود، هم اسلام ايرانيان را پيشگویی كرد و هم خدمات آنان را به اسلام به سایر مسلمانان یادآور شد.

 

رانی زنجانی با اشاره به اینکه در سوره نساء شاخصه ها و نشانه‏ های همسر شایسته بیان شده است، تصریح کرد: قرآن کریم رازداری، حفظ مال و آبرو و ناموس شوهر در غياب او را از نشانه های همسر شایسته عنوان می کند.

 

وی با تأکید بر اینکه اسلام مرز نمی شناسد، گفت: هرجا كه مستضعفی باشد جهاد هم وجود دارد.

 

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: انسان باید همواره در خط رهبر اسلامی حرکت کند و توبه‏ ترک ولایت رهبر، بازگشت به رهبری است.

 

رانی زنجانی با اشاره به اینکه قرآن انقلابی بودن را مهم نمی‌داند بلکه بر انقلابی ماندن تأکید دارد، افزود: انقلابی ماندن مهم است ولی گاهی از شعار تا عمل فاصله زیادی وجود دارد.

 

وی افزود: قرآن می‌فرماید افرادی كه به دیگران، حتی به كودكان، وعده دروغ می دهند، كاری شیطانی انجام می‌دهند و قرآن و رسول خدا(ص) به شدت انسان را از دروغ منع کرده اند./202/968/ب1

ارسال نظرات