۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۱
کد خبر: ۴۳۱۹۰۷
با هدف برگزاری مطلوب کلاس های اوقات فراغت صورت گرفت؛

انعقاد تفاهم نامه مشترک دبیرخانه کانون های فرهنگی مساجد با آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری

مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری در نشست انعقاد تفاهم نامه مشترک با اداره کل آموزش و پرورش این استان گفت: این تفاهم نامه به منظور برگزاری مطلوب کلاس های اوقات فراغت «آسمانی ها» منعقد می شود.
انعقاد تفاهم نامه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام مراد یوسفی، مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری، صبح امروز در نشست انعقاد تفاهم نامه مشترک با اداره کل آموزش و پرورش این استان، گفت: این تفاهم نامه به منظور برگزاری مطلوب کلاس های اوقات فراغت «آسمانی ها» منعقد می شود.

 

وی جذب دانش آموزان به مساجد و فعالیت های ارزشی از طریق اجرای کلاس های متنوع فرهنگی و آموزشی در طرح «آسمانی ها»، بهره گیری از ظرفیت های آموزشی و امکانات مدارس همجوار مساجد جهت برگزاری کلاس های اوقات فراغت را از اهداف انعقاد تفاهم نامه دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد با آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری عنوان کرد.

 

مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری، بهره گیری از اردوگاه های تفریحی قلعه تک و شمس آباد تحت پوشش آموزش و پرورش، بهره گیری از امکانات مدارس سطح استان جهت برگزاری طرح اوقات فراغت را از جمله تعهدات اداره آموزش و پرورش در این تفاهم نامه مشترک برشمرد.

 

حجت الاسلام یوسفی با اشاره به اینکه تفاهم نامه دبیرخانه کانون های مساجد با آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری که به منظور خدمات رسانی و هرچه بهتر برگزار شدن طرح اوقات فراغت «آسمانی ها» منعقد شده است تا 30 شهریور سال جاری اعتبار دارد، افزود: همه این هماهنگی ها و برنامه ریزی ها در راستای جذب جوانان به سمت فعالیت های دینی و اسلامی است.

 

وی در ادامه با بیان اینکه سرانه فضای فرهنگی هنری برای هر فرد در روستا در این استان 6.5 سانتی متر مربع است، اظهار داشت: این فضاهای فرهنگی هنری شامل کتابخانه های عمومی مساجد مخزن دار و کتابخانه های باز مساجد و کانون های فرهنگی هنری است.

 

حجت الاسلام یوسفی از وجود 394 کانون فرهنگی هنری در مساجد این استان خبر داد و گفت: از این تعداد 228 کانون در روستاها فعال هستند.

 

مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری با اشاره به توسعه فعالیت کانون های فرهنگی هنری مساجد در استان، افزود: هم اکنون 24 کانون تخصصی، شش کانون دانشگاهی و 15 کانون در مصلی های استان فعال شده است.

 

این مقام مسؤول همچنین با اشاره به اینکه 161 کتابخانه مخزن دار(بسته) و 92 کتابخانه باز در استان فعال است و در مقایسه با سال گذشته از رشد 13 برابری برخوردار است، تصریح کرد: پیش بینی می شود تا پایان سال 95، 171 کانون شهری و 232 کانون در روستاهای استان فعال شود./9457/203/ب2

ارسال نظرات