۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۷
کد خبر: ۴۳۱۹۳۱

طرح نشاط معنوی در امامزادگان کرمان اجرا می شود

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه کرمان گفت: طرح تابستانی نشاط معنوی ویژه اوقات فراغت دانش آموزان در آستان 37 بقعه متبرکه و امامزاده کرمان اجرا می شود.
طرح نشاط معنوی

به گزارش خبرگزاری رسا در کرمان به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان، حجت الاسلام سید رضا فاطمی با اشاره به اجرای طرح نشاط معنوی سازمان اوقاف کشور اظهار کرد: این طرح همزمان با ایام تعطیلات تابستان ویژه دانش آموزان در آستان 37 امامزاده و بقعه متبرکه کرمان اجرا می شود.

 

وی افزود: این طرح در راستای اوقات فراغت دانش آموزان با استفاده از ظرفیت معنوی اماکن متبرکه در کلیه مقاطع تحصیلی برنامه ریزی شده است.

 

فاطمی تصریح کرد: در سال گذشته و در راستای اجرای این طرح بیش از 2500 دانش آموز در کلاس های این طرح شرکت داشتند.

 

وی افزود: کلاس های این طرح از اوایل تیر ماه سال جاری  با حضور 60 مبلغ اعزامی و مربی بومی استان در 37 پایگاه مستقر در امامزادگان استان برگزار و تا اواخر مردادماه ادامه خواهد داشت. 

 

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف کرمان با اشاره به تقارن برنامه های این طرح با  طرح ضیافت الهی ویژه ایام ماه مبارک رمضان گفت: سعی شده است در این ایام پر فیض و برکت  کلاس های متنوع قرآنی و تفسیر، احکام، اعتقادی، ورزشی، اردویی  همراه با برگزاری مسابقات و جوایز عالی و متنوعی در برنامه ریزی های کلاسهای این طرح گنجانده شود.

 

وی با بیان اینکه نخستین الویت منبع درسی و آموزشی طرح نشاط درماه رمضان، حفظ موضوعی آیات قرآن کریم است، تصریح کرد: یکی دیگر از منابع آموزشی طرح نشاط، همان کتاب های سه گانه سال های قبل (الف با تا خدا، نردبان آسمان،سی نشانه یک راه) است.

 

فاطمی همچنین برگزاری کلاس هایی جهت تصحیح قرائت نماز در قالب طرح نشاط، برگزاری برنامه های انس با قرآن، زیارت امامزادگان، غبار روبی، قرائت فاتحه عطر افشانی قبور شهدا و روایتگری رشادتهای شهدای انقلاب اسلامی، برگزاری اردوهای فرهنگی تفریحی در طول طرح در بقاع متبرکه شاخص و دارای ظرفیت استان، برگزاری دوره های امامزاده شناسی و معرفت نسبت به امامزادگان استان و شهرستان و برگزاری آزمون در انتهای طرح و تشویق و تجلیل از دانش آموزان برتر و مربیان برتر در مراسم اختتامیه را از جمله دیگر برنامه های این طرح تابستانی ذکر کرد./101/9709/ب1

ارسال نظرات