۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۴
کد خبر: ۴۳۲۰۰۸

۲۷ موقوفه در کرمان با نیت افطار الصائمین ثبت است

مسؤول روابط عمومی اوقاف کرمان گفت: دراستان کرمان 27 موقوفه بانیات مختلف ثبت است که یکی از نیات مهم آنها موضوع افطاری دادن به نیازمندان و صائمین در ایام ماه رمضان می باشد.
وقف

به گزارش خبرگزاری رسا در کرمان و به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان، روح الله رستمی با اشاره به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان اظهار کرد: یکی از برنامه های مهم اداره کل اوقاف کرمان در ایام ماه مبارک رمضان  موضوع افطاری دادن به نیازمندان و صائمین در راستای عمل امینانه به نیات واقفان گرانقدر می باشد.

 

   وی افزود : دراستان کرمان 27 موقوفه بانیات مختلف وجود دارد که یکی از نیات مهم آنها موضوع افطاری دادن به نیازمندان و صائمین می باشد که انجام این مصارف بر اساس نیت واقف توسط اداره کل اوقاف عمل به وقف می شود.

 

رستمی گفت: این طرح در راستای اجرای ویژه برنامه ضیافت الهی سازمان اوقاف و در قالب طرح افطار الصائمین در محل اماکن متبرکه، امامزادگان و مساجد اجرا می شود.

 

وی تصریح کرد:  در شهرستان کرمان 7 موقوفه بانیت اطعام وجود دارد که در ایام رمضان سال گذشته از  محل اجرای نیات موقوفات آقا عبدالعی، آقا کوچک، حاجی آقا لطفعلی ، 12 هزار وعده غذای گرم در بین مردم روزه دار توزیع شد.

 

 مسؤول روابط عمومی اوقاف کرمان در خصوص نقش اوقاف نسبت به جایگاه موقوفات گفت: حفظ ،نگهداری و عمران آبادانی اراضی موقوفات و اجرای دقیق نیات واقفین طبق مفاد متن وقف نامه یکی از مهمترین وظایف اوقاف در قبال موقوفات می باشد، که اهم فعالیت های این دستگاه بر این امر مهم برنامه ریزی شده است./9709/101/ب3

ارسال نظرات