۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۲
کد خبر: ۴۳۲۰۱۶
آیت الله شبستری:

اضمحلال و نابودی گروه های تروریستی نزدیک است

امام جمعه تبریز اضمحلال و نابودی گروه های تروریستی را نزدیک دانست و گفت: پس از داعش نوبت به رژیم جعلی اسرائیل می‌رسد تا از سوی نیروهای حزب‌الله از بین بروند و مسجدالاقصی آزاد شود.
آیت الله مجتهد شبستری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت‌الله محسن مجتهد شبستری امروز در  نشست برنامه‌ریزی مراسم شب‌های قدر، این شب‌ها را فرصتی استثنائی برای تقرب به خدا دانست و اظهار داشت: نباید این شب‌ها مورد غفلت و کم‌توجهی قرار گیرد.

 

وی با تأکید بر برگزاری باشکوه شب‌های قدر و برنامه‌ریزی در این مورد، ابراز داشت: تعظیم شعائر از توصیه‌های اکید است، شب‌های قدر از جمله شعائر هستند که در کنار 22 بهمن، روز قدس و دیگر رویدادهای مهم باید مورد توجه قرار گیرد و به آن بی‌مهری نشود.

 

عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه شعار به معنای لباس زیرین است که با تن انسان ملازمه دارد، افزود: در معنای اصطلاحی شعار و شعائر به معنای پیام و نماد ارزش‌هایی است که باید مورد توجه قرار گیرد و شعائر تعظیم شود، شب‌های قدر از شعائر اسلامی است.

 

وی با تأکید بر حفظ عظمت و شکوه شب‌های قدر، ادامه داد: برگزاری مراسم شب‌های قدر در تمام مساجد از شکوه و عظمت آن می‌کاهد ازاین‌رو  نباید در تمام مساجد این مراسم برگزار شود تا شکوه آن تضعیف شود، شکوه و عظمت مراسم شب‌های قدر باید حفظ شود.

 

امام‌جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود روز قدس را مهم و حیاتی دانست و ادامه داد: روز قدس که در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان برگزار می‌گردد، از شعائر و راهکار مقابله با رژیم صهیونیستی غاصب است و دارای اهمیت بسزایی است و حضور در آن روز ارزشمند است.

 

وی با بیان اینکه برگزاری چنین مناسبت‌هایی مقدمات تضعیف رژیم غاصب اسرائیل را فراهم آورده است و روز به‌ روز این رژیم جعلی را به زبونی کشانده است، ابراز داشت: به‌ طوری‌ که دیگر هدف حکومت صهیونیستی از نیل تا فرات تنها توهمی بیش نیست.

 

رییس شورای عالی مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) اضمحلال و نابودی گروه های تروریستی را نزدیک دانست و خاطرنشان کرد: پس از ریشه‌کنی داعش و دیگر گروه‌های تکفیری در منطقه از سوی حزب‌الله، نوبت به رژیم جعلی اسرائیل می‌رسد تا به همت نیروهای حزب‌الله از بین بروند و مسجدالاقصی آزاد شود.

 

وی همچنین با اشاره به اهمیت عید فطر، این عید را نماد وحدت اسلامی و روز تجلی اتحاد مسلمانان خواند و ابراز داشت: روز عید فطرت و صفوف نماز این عید عظمت مسلمانان را به تصویر می‌کشد و لرزه به اندام دشمن می‌افکند، وحدت تنها راه قدرت کشورهای اسلامی است.

 

آیت‌الله شبستری با انتقاد از تعدد صندوق‌های خیریه و بدون شناسنامه یا ناشناس در جمع‌آوری زکات فطره، گفت: این صندوق‌ها باید جمع‌آوری شوند زیرا محل هزینه کرد این مؤسسات در امر زکات فطره مشخص نیست، این امر باید با مدیریت صحیح انجام گیرد.

 

وی درباره سیاست‌گذاری برگزاری مراسم هفتم تیر و گرامیداشت شخصیت آیت‌الله شهید دکتر بهشتی، گفت: آیت‌الله بهشتی و یاران شهیدش از پاک‌ترین یاران انقلاب هستند و هفت‌ تیر از شعائر انقلاب است که باید یاد و خاطره آن روز نیز گرامی داشته شود.

 

امام‌جمعه تبریز با اشاره به تجمع 10 هزارنفری بانوان به مناسبت هفته حجاب و عفاف در 21 تیر، گفت: بدحجابی دهن‌کجی به انقلاب است و در این روز باید بانوان باحجاب حضور گسترده‌ای در تجمع یاد شده داشته باشند و نشان دهند که حجاب هنوز مورد توجه و خط قرمز زنان ایرانی است./854/202/ب2

ارسال نظرات