۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۰
کد خبر: ۴۳۲۰۲۱

چند خبر کوتاه از رادیو معارف

اهميت غني‌سازی اوقات فراغت در برنامه «صبح روشن»، آداب تغذيه در سحرهاي ماه مبارك رمضان در برنامه «شفاء»، معرفي و بازتاب فعاليت‌هاي قرآني ماه مبارك رمضان در برنامه «غرفه هاي نور» از جمله برنامه‌های رادیو معارف است.
رادیو معارف

به گزارش خبرگزاری رسا، اهميت غني سازي اوقات فراغت در برنامه «صبح روشن»، شبهات و پرسش‌هاي قرآني در برنامه «پرسمان قرآني»، آداب تغذيه در سحرهاي ماه مبارك رمضان در برنامه «شفاء»، معرفي و بازتاب فعاليت هاي قرآني ماه مبارك رمضان در برنامه «غرفه هاي نور» از جمله برنامه‌های رادیو معارف است.

 

غني‌سازي اوقات فراغت و اصلاح رفتارهاي اجتماعي

برنامه «صبح روشن» راديو معارف از اهميت غني سازي اوقات فراغت و نقش آن در اصلاح رفتار هاي اجتماعي سخن مي گويد.

 

از آنجا كه پر كردن اوقات فراغت فرزندان همواره يكي از دغدغه هاي مهم والدين بويژه در فصل تابستان است برنامه «صبح روشن» راديو معارف با حضور حجت الاسلام محمدرضا آتشين صدف از نقش و مسئوليت والدين براي برنامه ريزي اوقات فراغت نوجوانان و جوانان سخن مي گويد و به تأثير غني سازي اوقات فراغت در اصلاح رفتارهاي اجتماعي مي پردازد.

 

اين كارشناس مباحث اجتماعي اوقات فراغت تابستان را فرصتي مناسب براي آشنايي نوجوانان با مهارت هاي زندگي در زمينه هاي مختلف حرفه اي ، اجتماعي و معنوي مي داند و در اين باره راهكارهاي ارزنده اي را به مخاطبان ارائه مي كند.

 

برنامه «صبح روشن» با تلاش گروه فرهنگ وجامعه راديو معارف به تهيه كنندگي محمد حسن جلالي و اجراي رضا هدايت فر هر هفته شنبه تا دوشنبه ساعت 9 زنده و مستقيم از صداي فضيلت پخش مي شود.

 

معارف قرآن كريم در پرسمان راديو معارف

راديو معارف در برنامه «پرسمان قرآني» به شبهات و پرسش‌هاي قرآني مخاطبان پاسخ مي‌دهد.

 

  برنامه «پرسمان قرآني» با حضور حجت الاسلام حميد ملكي كارشناس تفسير و علوم قرآن كريم و مديرمركز تخصصي تفسير حوزه علميه قم به اين پرسش كه آيا در قرآن به صورت مصداقي آيه اي درباره سبك زندگي داريم و اينكه چرا در آيه ي "استعينو بالصبر و الصلوه" صبرجلوتر از نمازآمده است ، پاسخ مي دهد.

 

برنامه «پرسمان قرآني» با تلاش گروه قرآن و اهل بيت به تهيه كنندگي سيداحمد محمودي و اجراي مرتضي بهرامي خشنودي شنبه ها ساعت 18 از صداي فضيلت پخش مي شود.

 

علاقه مندان براي دريافت فايل صوتي برنامه پس از پخش به صفحه اختصاصي برنامه «پرسمان قرآني » در پايگاه اطلاع رساني راديو معارف مراجعه نمايند.

                       

آداب تغذيه در وعده سحر

برنامه «شفاء» از آداب تغذيه در سحرهاي ماه مبارك رمضان مي‌گويد.

 

در آداب تغذيه در ماه مبارك رمضان خوردن سحري بسيار تاكيد شده است تا روزه داران بتوانند روزه هاي خود را بدور از ضعف به انجام رسانند و انرژي لازم را براي انجام مستحبات و اعمال ويژه اين ماه داشته باشند از اينرو دكتر مژده پورحسيني در برنامه « شفاء » راديو معارف با نگاه به آموزه هاي طب اسلامي به تبيين آداب تغذيه و معرفي خوردني ها و آشاميدني هاي مناسب وعده سحر مي پردازد .

 

«شفا» با تلاش گروه فرهنگ و جامعه راديو معارف به تهيه كنندگي اكبر طالبي نيا و اجراي محبوبه شيرعلي روزهاي دوشنبه و چهارشنبه ساعت 40 : 16 به روي آنتن مي رود.

 

علاقه مندان براي دريافت فايل صوتي برنامه پس از پخش به صفحه اختصاصي برنامه«شفا» در سايت راديو معارف مراجعه نمايند.

           

غرفههاي نور در راديو معارف

برنامه «غرفههاي نور» با هدف معرفي و بازتاب فعاليت هاي قرآني ماه مبارك رمضان از راديو معارف پخش مي شود.

 

برنامه «غرفه هاي نور» با حضور مسؤولان و دست اندركاران فرهنگي به معرفي و بررسي فعاليت هاي شاخص قرآني كشور و پوشش نمايشگاه بين المللي قرآن كريم در ماه مبارك رمضان مي پردازد.

 

«غرفه هاي نور» به همت گروه اخبار و اطلاع رساني راديو معارف به تهيه كنندگي سيدمحمدعلي حسينيان و اجراي مهدي كاظمي تا پايان ماه مبارك رمضان هر شب ساعت 30 : 22 به روي آنتن مي رود./998/ن604/ی

ارسال نظرات