۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۷
کد خبر: ۴۳۲۱۲۱
کارشناس مذهبي:

قرآن کريم درس زندگي، اخلاق و بندگي است

کارشناس مذهبي، ثواب خواندن يک آيه از قرآن در ماه مبارک رمضان را معادل ختم يک قرآن دانست و گفت: قرآن کريم درس زندگي، اخلاق و بندگي است.
حجت الاسلام محمد علي مبين راوندي

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در کاشان، حجت الاسلام محمد علي مبين راوندي، کارشناس مذهبي يکشنبه شب در محفل انس با قرآن در آستان مقدس حضرت سلطانعلي بن امام باقر(ع)، با اشاره به اين که جهنميان با ظلم به خود به اين سرنوشت دچار شده اند، گفت: هيزم جهنم، خود جهنميان هستند.

 

وي افزود: خداوند در قرآن کريم مي فرمايد، افراد جهنمي زماني که مي سوزند، دوباره صحت پيدا مي کنند و مجددا مي سوزند.

 

حجت الاسلام مبين با تأکيد بر اين که بايد از قرآن به عنوان امانت پيامبر(ص) و کتاب خدا بهره لازم را برد و آن را سرلوحه زندگي قرار داد، گفت: قرآن کريم درس زندگي، اخلاق و بندگي است.

 

اين کارشناس مذهبي، ثواب خواندن يک آيه از قرآن در ماه مبارک رمضان را معادل ختم يک قرآن دانست و افزود: از دست دان چنين فرصتي در ماه مبارک موجب پشيماني خواهد شد، از اين رو بايد به نحو احسن از لحظات ماه رمضان بهره برد.

 

وي با بيان اين که پيامبر اسلام(ص) قبل از خواب دو رکعت نماز مي خواند، تأکيد کرد: شايسته است قبل از خواب انسان توبه کند و به درگاه خداوند منان رفته و با استغفار به خواب برود.

 

وي، فرمايش پيامبر اسلام(ص) را وحي خداوند متعال دانست و گفت: پيامبر اسلام(ص) به حضرت زهرا(س) سفارش مي کرد قبل از خواب قرآن را ختم کند و انبيا را شيفع قرار دهد و يک حج عمره بجاي آورد.

 

حجت الاسلام مبين در ادامه گفت: پيامبر اکرم(ص) سه بار خواندن سوره توحيد را معادل ختم قرآن، صلوات بر انبيا را موجب شفاعت و طلب مغفرت براي مؤمنان را موجب رضايت آنها و ذکر سبحان الله را معادل انجام يک حج عمره دانسته اند.

 

اين کارشناس مذهبي، دنيا را بازار تجارت دانست و افزود: در اين بازار بايد تجارتي ارزشمند در جهت کسب توشه اي براي آخرت داشت تا از عمر گرانقدر به بهترين نحو استفاده شود./202/1307/ب1

ارسال نظرات