۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۲
کد خبر: ۴۳۲۱۳۸
امام جمعه چالوس:

توجه به محرومان جامعه مهم ترین دستاورد انقلاب اسلامی است

امام جمعه چالوس توجه به محرومان و مستضعفان جامعه را از مهم ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی دانست و گفت: انقلاب اسلامی با حمایت و پشتیبانی اقشار ضعیف و محروم جامعه به پیروزی رسید.
امام جمعه چالوس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در غرب مازندران، حجت الاسلام محمدمهدی راشدی نوری، امام جمعه چالوس امروز در دیدار مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) مازندران، توجه به محرومان و مستضعفان جامعه را از مهم ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی دانست و گفت: انقلاب اسلامی با حمایت و پشتیبانی اقشار ضعیف و محروم جامعه به پیروزی رسید.

 

وی کمیته امداد را یکی از یادگارهای ارزنده بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی دانست و افزود: امام خمینی(ره) همواره دغدغه دستگیری از مستمندان و فقرا داشتند.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که کمیته امداد امام خمینی(ره) به برکت نگاه امام راحل در جهت عزت نفس و کرامت و شخصیت خانواده‌ها از طریق اشتغال و خوداتکایی قدم‌های بسیار مهمی را بر داشته است، خاطرنشان کرد: باید این کارهای بزرگ بیشتر برای جامعه تبیین شود.

 

وی با بیان این که حمایت از محرومان جامعه در رأس حکومت اسلامی است، ادامه داد: امام راحل و رهبر معظم انقلاب نیز پیروی از سیره اهل بیت(ع) و رسیدگی به امور محرومان جامعه را همواره مورد تأکید قرار داده و می دهند.

 

امام جمعه چالوس با بیان اینکه کمک به‌ محرومان جامعه از وظایف دولت اسلامی است و در آموزه‌های دینی و قرآنی نیز به آن سفارش و تأکید شده است، گفت: علاوه بر پاسداری و صیانت از این میراث باارزش باید تلاش کرد تا  با حرفه‌آموزی و ایجاد فضای کسب و کار مددجویان نیز توانمند و خودکفا شوند.

 

حجت الاسلام راشدی با اشاره به اینکه رسیدگی به مستضعفان و محرومان جامعه از کارهای اساسی و مورد تأکید در اسلام است و نباید آن را کوچک و کم اهمیت شمرد، تصریح کرد: مردم کشورمان در حس نوع دوستی و مهرورزی همواره پیشگام بوده اند.

 

وی حمایت از ایتام را سیره امیرمومنان علی(ع) دانست و با اشاره به این که حضرت علی(ع) در همه زمان ها به فکر مردم فقیر و مستمند بود و حتی در نیمه‌های شب نیز به آنها رسیدگی می کرد، ادامه داد: امروز نیز این سنت حسنه باید از سوی جامعه اسلامی دنبال شود.

 

امام جمعه چالوس با تأکید براین که باید با صرفه جویی و قناعت کمک و دستگیری از نیازمند را در دستور کار خود قرار دهیم، گفت: متأسفانه در برخی مواقع شاهد هستیم که افراد در بسیاری از چیزها اسراف می کنند.

 

وی با اشاره به این که در اندیشه اسلامی، ثروت وسیله خیر است، نه هدفی برای مؤمن، و به این صورت انسان مؤمن باید در انفاق و اعطا و کمک به مستمندان عجله کند، افزود: کمک به فقرا و انسان های مستمند مهم ترین شاخصه جامعه اسلامی است.

 

استاد حوزه علمیه مازندران انفاق و کمک به دیگران را یکی از مهم ترین سفارش های ائمه معصومین(ع) دانست و خاطرنشان کرد: پیامبران و امامان معصوم ما شیعیان پیشگام این عرصه الهی بودند.

 

وی با بیان این که دین مبین اسلام و آموزه های فرهنگی ایران، همواره بر دستگیری از مستمندان، کمک به نیازمندان و به نوعی حمایت از محرومان جامعه تأکید داشته اند، خاطرنشان کرد: آنچه از آیات قرآن به دست می‌آید این است که احسان، نوعی گذشت از حق شخصی و ایثار است.

 

حجت الاسلام راشدی نوری با بیان این که شاد کردن دل مؤمن و شاد کردن دیگران از اجر و پاداش دنیوی و اخروی بسیار زیادی برخوردار است، ادامه داد: انفاق و دستگیری از محرومان مهم ترین شاخصه یک فرد مؤمن و مسلمان است.

 

وی با تأکید بر این که جامعه اسلامی و انقلابی ما، باید به پیروی از پیشوای محرومان حضرت علی(ع) روح و جان خود را با ایثار و انفاق صفایی تازه بخشد، تصریح کرد: دستگیری از محرومان و مستمندان، همواره جزء وظایف ملی و مذهبی مردم ایران بوده است. 

 

حجت الاسلام راشدی کار خیر و کمک به دیگران در جامعه اسلامی را یک ارزش والا دانست و تصریح کرد: همه باید قدر این فرصت را بدانیم و در جهت تحقق آن گام برداریم چون هم دارای پاداش دنیوی و هم اخروی است./950/202/ب2

 

ارسال نظرات