۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۵
کد خبر: ۴۳۲۱۴۰
امام جمعه موقت خرم آباد:

بی برنامگی منشأ ولنگاری فرهنگی است

امام جمعه موقت خرم آباد بی برنامگی را منشأ ولنگاری فرهنگی دانست و گفت: با تکیه بر آموزه های دینی می توان در اقدام و عمل و برنامه ریزی فرهنگی به نتیجه مطلوب رسید.
امام جمعه موقت خرم آباد

حجت الاسلام قاسم متقی نیا در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، بیان داشت: متولیان و متصدیان امر فرهنگ در هر جایگاهی نسبت به مسائل فرهنگی جامعه مسؤول هستند.

 

وی با بیان این که مسائل و مشکلات فرهنگی باید مورد بررسی قرار گیرند، کالبدشناسی و آسیب شناسی شوند، افزود: باید توجه داشت که برنامه ریزی فرهنگی در دراز مدت اثرگذار است.

 

امام جمعه موقت خرم آباد بی برنامگی فرهنگی و کوتاهی در اقدام و عمل را منشأ ولنگاری فرهنگی خواند و عنوان داشت: در این راستا برنامه های توسعه ای و استراتژک سازمان فرهنگی باید متناسب با بیانات رهبری و توجه قرار دادن قوانین باشد.

 

وی با اشاره به وجود ولنگاری فرهنگی در زمینه های گوناگون، بیان کرد: این حاکی از تدوین نشدن برنامه ها و یا درست برنامه ریزی نکردن است.

 

حجت الاسلام متقی نیا اظهار داشت: تدوین برنامه های استراتژیک باید با محوریت نقاط قوت فرهنگی، نقاط ضعف فرهنگی، فرصت ها و تهدیدهای فرهنگی صورت گیرد.

 

وی تصریح کرد: اگر هر یک از محورهای فوق در نظر گرفته نشود و یا نقش آنان را تعیین نکنیم، برنامه فرهنگی ما به صورت ناکارآمد خواهد بود.

 

امام جمعه موقت خرم آباد با اشاره به خروجی برنامه ها در فرهنگ عمومی و غیرعمومی، بیان داشت: این امر نشان دهنده این است که برنامه ها یا بدون توجه به محورهای فوق صورت گرفته و یا به آنها واقع بینانه توجه نشده است.

 

وی با تأکید بر ضرورت بازنگری در تدوین و انجام برنامه های فرهنگی، گفت: در سایه بازنگری می توان بی توجهی و کم توجهی به مسائل فرهنگی را شناسایی و نقاط ضعف را برطرف کرد.

 

حجت الاسلام متقی نیا در ادامه با اشاره به اعتقاد و باور مسؤولان فرهنگی به فرهنگ ناب اسلامی، یادآور شد: کسانی که دلباخته فرهنگی غرب هستند نمی توانند برای فرهنگ اسلامی برنامه ای را به ارمغان بیاورند و اقدام و عمل مناسبی داشته باشند.

 

فرهنگ غرب ویران کننده اعتقادات دینی است

امام جمعه موقت خرم آباد فرهنگ غرب را ویران کننده باورها و اعتقادات دینی دانست و افزود: غرب با استفاده از ابزارها و طرح دسیسه های گوناگون همواره در تلاش است به فرهنگ اسلامی و باورهای دینی مردم به ویژه نسل جوان ضربه بزند.

 

وی بیان داشت: الگو قرار دادن سبک زندگی اسلامی و پیروی از سیره و سنت اهل بیت(ع) خنثی کننده هجمه های فرهنگی غرب است.

 

امام جمعه موقت خرم آباد باوربخشی و اعتقاد راسخ به نجات بخشی آموزه های دینی را دو عامل مهم و اثرگذار در هر زمینه ای دانست و خاطرنشان کرد: این دو عامل می تواند در بخش برنامه ریزی اقدام و عمل در عرصه فرهنگی نجات بخش باشد./9459/302/ب2

فاطمه ملکی
ارسال نظرات