۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۷
کد خبر: ۴۳۲۲۳۶
نماینده ولی ‎فقیه در آذربایجان غربی مطرح کرد؛

ضرورت تشکیل میزگرد برای دریاچه ارومیه

نماینده ولی ‌فقیه در آذربایجان غربی با اشاره به ضرورت تشکیل میزگرد درباره دریاچه ارومیه، گفت: مسؤولان مرتبط با دریاچه ارومیه، واقعیت‌ ها و کارهای صورت گرفته را مطرح کنند تا مردم شفاف تر در جریان کارهای صورت گرفته برای احیای دریاچه ارومیه قرار بگیرند.
امام جمعه ارومیه دیدار مدیرکل حفاظت زیست آذربایجان غربی با امام جمعه ارومیه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی، نماینده ولی ‌فقیه در آذربایجان غربی ظهر امروز در دیدار مدیر و معاونان اداره کل حافظت محیط زیست استان به مناسبت هفته محیط زیست، اظهار داشت: حل مسائل و مشکلات زیست محیطی همچون آلودگی هوا، پدیده ریزگردها و دست‌ اندازی به جنگل‌ ها و مراتع و فضاهای سبز نیازمند برنامه ‌ریزی، پیگیری مستمر و جدی و قاطعیت دستگاه های مرتبط است.


وی در ادامه افزود: نقش‌ آفرینی مردم برای حفظ محیط زیست و فرهنگ سازی در جامعه به ‌وسیله رسانه‌ ها اهمیت زیادی دارد.

 

خطیب جمعه ارومیه با اشاره به اطلاع رسانی مناسب، گفتن واقعیت ‌ها و مشکلات زیست محیطی، تأکید کرد: اگر مسائل را روشن ‌تر بیان کنیم، مردم بهتر می‌توانند قضاوت کنند که کدام دستگاه ها به وظیفه خود برای حفظ محیط زیست عمل می ‌کنند و کدام دستگاه ها تلاش و اقدام لازم را انجام نمی‌دهند.

 

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با اشاره به ضرورت تشکیل میزگرد درباره دریاچه ارومیه، تأکید کرد: مسؤولان مرتبط با دریاچه ارومیه، واقعیت‌ ها و کارهای صورت گرفته را مطرح کنند؛ و این‌که نقش بارندگی و طرح‌ها برای احیای دریاچه ارومیه مشخص شود تا مردم شفاف تر در جریان کارهای صورت گرفته برای احیای دریاچه ارومیه قرار بگیرند.

 

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی تأکید کرد: مسأله محیط ‌زیست، مسأله این دولت یا آن دولت، مسأله این شخص یا آن شخص نیست؛ بلکه باید برای حل مشکلات زیست محیطی به ویژه دریاچه ارومیه، همه دستگاه های مرتبط دست به دست یکدیگر دهند.


آراسته، مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی نیز در این دیدار گزارشی از عملکرد این اداره کل و همچنین شرایط زیست محیطی دریاچه ارومیه ارائه کرد.


گفتنی است، دیدار مدیرکل و معاونان اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی با حجت الاسلام والمسلمین قریشی به مناسبت هفته محیط زیست در دفتر امام جمعه ارومیه برگزار شد./936/202/ب2

ارسال نظرات