۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۵
کد خبر: ۴۳۲۲۹۵
مدیر حوزه های علمیه آذربایجان غربی:

گناه نکردن شرط اساسی قبولی اعمال است

مدیر حوزه های علمیه آذربایجان غربی گفت: گناه نکردن شرط اساسی قبولی اعمال نیک انسان در محضر خداوند است.
گناه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام صفدر محمدی، مدیر حوزه های علمیه آذربایجان غربی عصر امروز در مراسم جمع خوانی قرآن کریم در مصلای ارومیه در تفسیر جزء هفت قرآن، اظهار داشت: انجام عمل خیر امر مهمی است درحالیکه حفظ و آمیخته نکردن عمل به گناه از آن مهم تر است.


وی با آیه «من جاء بالحسنة فله عشر أمثالها» افزود: خداوند در قرآن کریم عمل را معیار قرار نداده بلکه حفظ آن عمل خیر و بردن آن به عنوان توشه آخرت را ملاک پاداش برای مؤمنان قرار داده است.


حجت الاسلام محمدی با بیان اینکه برخی گناهان اعمال انسان را حبط می کند، اذعان داشت: باید توجه داشت تا با انجام گناه آثار اعمال را باطل نکنیم.


وی با اشاره به فرموده امیرمؤمنان(ع) «به خدا قسم اگر همه آنچه در هفت اقلیم است به من بدهند تا معصیت کرده و کاه گندم را از دهان مورچه ای بیرون کشم، این کار را انجام نخواهم داد» تصریح کرد: فرمایش حضرت علی (ع) به علت تأثیر معصیت و گناه در نابودی اثرات اعمال خوب است چراکه گناهان کبیره اعمال مستحبی را از بین برده و از تأثیر اعمال واجب نیز می کاهد.


مدیر حوزه های علمیه آذربایجان غربی گفت: پیامبر اکرم (ص) نیز در پاسخ به امیرمؤمنان در خصوص بهترین عمل برای شخص روزه دار فرموده اند:« دوری از حرام بهترین عمل روزه داران است.»


حجت الاسلام محمدی خاطرنشان کرد: روزه کسانی در آخرت سپری در برابر آتش جهنم می شود که همه جوارح آنها، فکر، عمل و ظاهر آنها هم روزه دار باشد.


وی در پایان با توصیه روزه داران به بهره گیری از فضیلت های ماه مبارک رمضان، تأکید کرد: گناه نکردن شرط اساسی قبولی اعمال در محضر خداوند است.


مراسم جمع خوانی قرآن کریم هر روز عصر به مناسبت ماه مبارک رمضان با حضور مردم مؤمن و روزه دار ارومیه در مصلای امام خمینی (ره) برگزار می شود./202/936/ب1

ارسال نظرات