مصون ماندن از خطاها در گرو پیروی از آموزه های قرآنی است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری در هرمزگان، حجتالاسلام محمدباقر روشندل شامگاه دوشنبه در مراسم محفل انس با قرآن در مسجد غدیر منطقه یکم امامت نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: ما ه رمضان، ماه اصلاح نفس، ماه اصلاح زبان، ماه صحت و ماه رمضان ماه اخوت و برادري میام مسلمانان است.
وی در ادامه افزود: ماه رمضان، ماه صلح پايدار ميان مسلمانان و نمادی از عظمت كبريايي الهي و نماد توحيد يكتا پرستي انسانها است.
رییس اداره عقیدتی سیاسی نیروی دریایی ارتش، ماه مبارک رمضان را بهترین فرصت برای توبه و بازگشت از گناهان دانست و تصریح کرد: بزرگترین توبه ترک گناه بوده و در این ماه بزرگ اگر کسی در خدمت قرآن باشد از هر لغزشی مصون میماند.
حجت الاسلام روشندل، گستردگی رحمت و مغفرت الهی، شست و شوی روح و صفای دل، امنیت و حفاظت از وسوسههای شیطان و توفیق دریافت ارزاق معنوی الهی را از آثار و برکات توبه و استغفار از جهات معنوی ذکر کرد.
وی با اشاره به اینکه ماه مبارک رمضان، ماه بندگی، توبه و روی آوردن به ذات باری تعالی است اذعان داشت: هرکس در این ماه از خداوند طلب آمرزش کند آمرزیده میشود و اگر کسی در این ماه مورد بخشش خداوند قرار نگیرد در هیچ ماهی مورد رحمت قرار نمیگیرد.
رییس اداره عقیدتی سیاسی نیروی دریایی ارتش تاکید کرد: فعالیتهای قرآنی و حضور در مراسمات محفل انس با قرآن که با تدبر در آیات الهی همراه باشد سبب میشود تا افکار و رفتار ما از قرآن تأثیر بگیرد.
حجت الاسلام روشندل با بیان اینکه کسی که افکار و رفتارش قرآنی باشد بهتبع آن اعمال وی نیز رنگ و بوی قرآن میگیرد، گفت: فعالیتهای فرهنگی در اغلب مواقع بهصورت آنی اثرگذار نیست اما برکت قرآن و آیات الهی همواره در زندگی فعالان در این زمینه نمود دارد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع توبه و استغفار و آثار و برکات معنوی آن در زندگی انسان پرداخت و اظهار داشت: بر اساس آیات متعدد قرآن کریم، خداوند بلند مرتبه توبه پذیر است و توبه کنندگان را در شمار رستگاران معرفی کرده است.
رییس اداره عقیدتی سیاسی نیروی دریایی ارتش، مصون ماندن از خطاها را در گرو قرآنی بودن دلها دانست و افزود: هرکس دل خود را آکنده از یاد و کلام خدا کند و بهمعنای واقعی کلمه در خدمت قرآن باشد از هر لغزشی در امان میماند.
حجت الاسلام روشندل در بخش پایانی سخنان خود با بیان اینکه انسان به دلیل آزادی، اختیار، نفس اماره، شیطان، غفلت و... دائم در معرض خطا و گناه قرار دارد گفت: اما مؤمنان و عاقلان چنانچه به دلیل غفلت آلوده به گناه شوند، سریعا به خود میآیند و با توبه، انابه و جبران خطاهای گذشته، وجود خویش را از آثار گناه مبرا می کنند./202/851/ب1